Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SOCIOLOGIE- PŘEDNÁŠKY

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (116.68 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • Prestiž učitele (očima učitelů)

- vyšší míra subjektivně vnímané vlastní zdatnosti a spokojenosti v zaměstnání souvisí s dobrými vztahy s kolegy i žáky ve třídě

- pouze 12 % učitelů si myslí, že jsou vážení (x 31 % v mezinárodním průměru)

  • Začínající učitel a škola: L. Podlahová – uvádějící učitel

- české školství v mezinárodním srovnání 2014

- průměrný počet dětí ve třídě- 20 (počet snižuje venkovské školy, speciální školy)

  • Třída jako sociální systém

  • Třída – žák – stupeň – škola – okolí, obec, kraj – stár: rezort školství (vzdělávací systém) – mezinárodní trendy

  • Vstupní činitele u dětí: gender, věk, sociální zázemí dítěte, vstupní vědomostní kapitál, zájmy, zdravotní omezení

  • Učitel jako vstupné činitel: pohlaví/gender, věk, délka praxe, aprobace, osobnostní faktory, moderní technologie, status v rámci školy

  • Pedagogický sbor: genderové rozložení, věkové rozložení, role a spolupráce ve sboru, rozdělení kompetencí, mimopracovní vztahy, mimopracovní aktivity, supervize, odborné komise

Dotazník MCI

  • Spokojenost ve třídě – vztah žáků ke své třídě, míra spokojenosti a pohody ve třídě

  • Není anonymní – cílem je zjistit, které dítě (jestli) má problém – když se bude schopno skrz dotazník přiznat

  • Důležitým faktorem je i zadavatel dotazníku – ideálně někdo důvěryhodný/sympaticky, „zvenčí“

  • Nejedná se o zkoušku (nejsou dobré a špatné odpovědi)

  • Jedná se o popis třídy

  • Odpovědi ano – ne (pozorně si přečíst otázku), 5 bodová škála

  • Vyplňují se všechny otázky

  • Doba vypracování: cca 15 min

  • Vyhodnocení

    • Ano – 3 body

    • Ne – 1 bod

    • Špatné/žádné – 2 body

    • Každá oblast – 5- 15 b

    • Skóre pro každého žáka za všechny oblasti

    • 5 ot se boduje opačně

  • Vyhodnocení pro celou třídu

    • Aritmetický průměr

      • Za oblasti – sečteme hodnoty v dané oblasti a vydělíme počtem žáků

      • Úskalí – normální rozložení třídy? Chybějící žáci? Obecnost X specifičnost?

      • Přinese údaj o průměru třídy v každé oblasti zvlášť

    • Medián

      • Předpokládáme, že se názory kloní k +/- (není normální rozložení)

      • Seřadíme hodnoty všech žáků za danou oblast vzestupně

      • → Hledáme medián = st

      • Střední hodnotu třídy

  • Interpretace

    • Spokojenost a soudržnost – vyšší hodnota → lepší

    • Třenice, soutěživost, obtížnost – nižší hodnota lepší

    • Individuální zaměření na analýzu konkrétních žáků

  • Nová verze

    • Na NÚV

  • spokojenost ve třídě

  • konflikty mezi žáci

  • Soutěživost ve třídě

  • Obtížnost učení

  • Soudržnost třídy

  • Pořádek při výuce

    • Navíc oproti starší verzi

    • Kázeň žáků při vyučování, spolupráce

    • 30 položek, 6 hledisek – 5 ot

  • Pozor na kvantifikaci – výsledky (průměr, medián) nerozeznají problém, když se vyskytuje jen u 1 žáka → je potřeba projít testy zvlášť, když něco takového očekáváme

Témata, do kterých materiál patří