Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Segregace Romů- PNEA-Pedagogická antropologie-nove

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (68.71 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

PŘETRVÁVÁJÍCÍ SEGREGACE ROMSKÝCH DĚTÍ VE ŠKOLÁCH Bc. Lucie Klimešová

Seminární práce

2024

OBSAH

Úvod 3

PŘETRVÁVÁJÍCÍ SEGREGACE ROMSKÝCH DĚTÍ VE ŠKOLÁCH 4

1.1 Pojmosloví 4

1.1.2 Segregace 4

1.1.3 Inkluze 4

1.1.4 Integrace 5

1.1.5 Asimilace 5

1.2 Rom, romské komunity 5

1.3 Segregace romských dětí ve školách 5

1.3.1 Formy segregace 6

1.3.2 Faktory ovlivňující segregaci 6

1.3.3 Dopady segregace 6

1.3.4 Úsilí a výzvy ke snaze v boji proti segregaci 6

1.4 Přetrvávající segregace romských dětí ve školách 6

1.4.1 Studie/ články věnující se problematice segregaci Romů 7

závěr 9

SEZNAM POUŽITÉ LITERATURY 10

Úvod

Tato seminární práce se zabývá tématem "Přetrvávající segregace romských dětí ve školách". Téma seminární práce je stále velmi aktuální, a z tohoto důvodu jsem si ho vybrala ke zpracování. Cílem práce je prozkoumat různé aspekty problematiky, které přispívají k segregaci romských dětí primárně v českém vzdělávacím systému. Práce se věnuje klíčovým pojmům jako jsou exkluze, segregace, inkluze, integrace a asimilace, které jsou nezbytné pro pochopení. Dále se práce věnuje v krátkosti popisu pojmům jako “Rom“ či “romské komunity“. V neposlední řadě se věnuje v podstatě analýze aktuální situace v Česku, nebo příkladům z praxe, které popisují, jak segregace romských dětí ovlivňuje jejich vzdělávací možnosti a životní podmínky.

Téma práce úzce souvisí s předmětem: “Pedagogická antropologie“, předmět se zabývá studiem vzdělávacích procesů v různých kulturních kontextech. V rámci této problematiky pedagogická antropologie poskytuje důležité informace o tom, jak kulturní a sociální rozdíly ovlivňují vzdělávání a přístupy ke vzdělávání romských dětí. Skrze tento obor (v našem případě předmět) lze zkoumat, jak školní systémy provádí sociální nerovnosti a udržují segregaci, čímž se fakticky brání plné integraci romských dětí do vzdělávacího systému.

Právě předmět/ obor “Pedagogická antropologie“ pomáhá identifikovat a reflektovat překážky a nabízet řešení vedoucí k přijatelnějšímu a spravedlivějšímu vzdělávacímu prostředí pro všechny (nejen) děti.

Začátek formuláře

PŘETRVÁVÁJÍCÍ SEGREGACE ROMSKÝCH DĚTÍ VE ŠKOLÁCH

V kapitole lze nalézt ve stručném popisu pojmosloví k pochopení problematiky a vyhledané studie/ články věnující se segregaci romských dětí ve školách.

Pojmosloví

Nejprve je dobré se seznámit se základními pojmy, které přímo souvisí nebo velmi úzce souvisí s problematikou této seminární práce. Jsou to pojmy jako exkluze, segregace, inkluze, integrace a asimilace. Tyto termíny jsou klíčové pro porozumění a řešení přetrvávající segregace Romů ve vzdělávacím systému. Pochopení těchto konceptů pomůže v identifikaci bariér a ve formulaci účinných strategií pro podporu sociální soudržnosti a rovných příležitostí v oblasti vzdělávání.

Témata, do kterých materiál patří