Segregace Romů- PNEA-Pedagogická antropologie-nove
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Seminární práce
2024
OBSAH
Úvod 3
PŘETRVÁVÁJÍCÍ SEGREGACE ROMSKÝCH DĚTÍ VE ŠKOLÁCH 4
1.1 Pojmosloví 4
1.1.2 Segregace 4
1.1.3 Inkluze 4
1.1.4 Integrace 5
1.1.5 Asimilace 5
1.2 Rom, romské komunity 5
1.3 Segregace romských dětí ve školách 5
1.3.1 Formy segregace 6
1.3.2 Faktory ovlivňující segregaci 6
1.3.3 Dopady segregace 6
1.3.4 Úsilí a výzvy ke snaze v boji proti segregaci 6
1.4 Přetrvávající segregace romských dětí ve školách 6
1.4.1 Studie/ články věnující se problematice segregaci Romů 7
závěr 9
SEZNAM POUŽITÉ LITERATURY 10
Úvod
Tato seminární práce se zabývá tématem "Přetrvávající segregace romských dětí ve školách". Téma seminární práce je stále velmi aktuální, a z tohoto důvodu jsem si ho vybrala ke zpracování. Cílem práce je prozkoumat různé aspekty problematiky, které přispívají k segregaci romských dětí primárně v českém vzdělávacím systému. Práce se věnuje klíčovým pojmům jako jsou exkluze, segregace, inkluze, integrace a asimilace, které jsou nezbytné pro pochopení. Dále se práce věnuje v krátkosti popisu pojmům jako “Rom“ či “romské komunity“. V neposlední řadě se věnuje v podstatě analýze aktuální situace v Česku, nebo příkladům z praxe, které popisují, jak segregace romských dětí ovlivňuje jejich vzdělávací možnosti a životní podmínky.
Téma práce úzce souvisí s předmětem: “Pedagogická antropologie“, předmět se zabývá studiem vzdělávacích procesů v různých kulturních kontextech. V rámci této problematiky pedagogická antropologie poskytuje důležité informace o tom, jak kulturní a sociální rozdíly ovlivňují vzdělávání a přístupy ke vzdělávání romských dětí. Skrze tento obor (v našem případě předmět) lze zkoumat, jak školní systémy provádí sociální nerovnosti a udržují segregaci, čímž se fakticky brání plné integraci romských dětí do vzdělávacího systému.
Právě předmět/ obor “Pedagogická antropologie“ pomáhá identifikovat a reflektovat překážky a nabízet řešení vedoucí k přijatelnějšímu a spravedlivějšímu vzdělávacímu prostředí pro všechny (nejen) děti.
Začátek formuláře
PŘETRVÁVÁJÍCÍ SEGREGACE ROMSKÝCH DĚTÍ VE ŠKOLÁCH
V kapitole lze nalézt ve stručném popisu pojmosloví k pochopení problematiky a vyhledané studie/ články věnující se segregaci romských dětí ve školách.
Pojmosloví
Nejprve je dobré se seznámit se základními pojmy, které přímo souvisí nebo velmi úzce souvisí s problematikou této seminární práce. Jsou to pojmy jako exkluze, segregace, inkluze, integrace a asimilace. Tyto termíny jsou klíčové pro porozumění a řešení přetrvávající segregace Romů ve vzdělávacím systému. Pochopení těchto konceptů pomůže v identifikaci bariér a ve formulaci účinných strategií pro podporu sociální soudržnosti a rovných příležitostí v oblasti vzdělávání.