Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




17_org. formy

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (624.6 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

řeší autentické úlohy

-

Projekt staví na předpokladu, že na něm pracují z vlastního zájmu, bez vnější
motivace a práce je baví

-

Učební projekty vedou ke konkrétním výsledkům, žáci získají nejen odpovídající
poznatky, ale i odměnu vyplývající z řešení

-

Projekty individuální – na projektu pracuje každý žák samostatně

-

Projekty skupinové – pro společnou práci skupiny žáků

-

Projekty třídní – na projektu pracuje třída jako celek

-

Projekty školní – podílejí se žáci celé školy

-

Realizace projektu musí respektovat čtyři kroky:

1. Záměr projektu

 Konkretizace představy o smyslu, a provedení projektu a stanovení cílů

 Při formulaci záměrů je třeba jasně stanovit, o co v projektu půjde Téma souvisí s učivem, přesahuje ale do více předmětů

2. Zpracování plánu

 Úvodní záměry jsou konkretizovány do jednotlivých kroků

 Určí se čas a místo provedení, účast žáků, nutné pomůcky – ze samotné

podstaty projektu se na této části již podílejí žáci

3. Provedení projektu

 Postupuje se dle plánu, ale jsou možné a někdy nutné určité korekce

 Učitel by měl být v pozadí a jen v případě nutnosti pomáhat

4. Vyhodnocení projektu

 Podílí se na něm učitelé i žáci

-

Projekt je motivem pro žáky sám o sobě

-

Projekt vychází z logiky životní reality

-

Umožňuje vnitřní diferenciaci a přispívá k individualizaci

-

Má mravní dimenzi – vede k odpovědnosti, vnitřní kázni a toleranci

-

Je značně časově náročná na přípravu i provedení

-

Nesleduje systematické vytváření znalostí (což se ukáže ve vědomostních testech)

c) Programované vyučování

-

Do výuky jsou vhodně zařazeny výukové programy, výpočetní technika

d) Skupinová a kooperativní výuka

-

Skupinová výuka eliminuje nedostatky hromadného frontálního vyučování a to je
neschopnost přizpůsobit výuku individuálním potřebám a zájmům jednotlivých
žáků

-

Také ale umožňuje věnovat zvýšenou pozornost vzájemné komunikaci a kooperaci

žáků


Exkurze

 Jednu z organizačních forem vyučování, která se realizuje v mimoškolním prostředí

 Její význam v souvislosti s modernizací vyučování neustále vzrůstá

 Používá se s různými cíli (význam):

-

Podporuje názornost vyučování

-

Prohlubuje společenskovědní, přírodovědné či pracovní znalosti žáků

-

Ukazuje praktický význam osvojených poznatků a jejich využití

-

Navozuje vztah vyučování k praktickému životu

-

Posiluje motivaci žáků

-

Posiluje profesní orientaci žáků

 Předmětem exkurze mohou být jevy povahy

-

Přírodní (výskyt konkrétních přírodních útvarů, endemitů)

-

Společenské (výrobní podnik, výchovné zařízení)

-

Takové, které se pojí s lidskou činností (zoologická, umělé zásahy do prostředí)

Témata, do kterých materiál patří