Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




1_Zdravotnicka_prevence

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (567.32 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Cíle středního odborného vzdělávání

  • Koncepce středního vzdělávání, tedy i odborného, vychází z celoživotně pojatého a na principu znalostní společnosti vybudovaného konceptu vzdělávání, ve kterém je vzdělávání cestou i nástrojem rozvoje lidské osobnosti

  • Jako teoretické východisko pro koncipování struktury cílů středního vzdělávání byl použit známý a respektovaný koncept čtyř cílů vzdělávání pro 21. století

  • V souladu s tím je záměrem (obecným cílem) středního odborného vzdělávání připravit žáka na úspěšný, smysluplný a odpovědný osobní, občanský i pracovní život v podmínkách měnícího se světa

    • Učit se poznávat

      • Osvojit si nástroje pochopení světa a rozvinout dovednosti potřebné k učení se

      • Prohloubit s v návaznosti na základní vzdělání poznatky o světě a dále je rozšiřovat

    • Učit se pracovat a jednat

      • Naučit se tvořivě zasahovat do prostředí, které žáky obklopuje

      • Vyrovnávat se s různými situacemi a problémy

      • Umět pracovat v týmech

      • Být schopen vykonávat povolání a pracovní činnosti, pro které byl připravován

    • Učit se být

      • Rozumět vlastní osobnosti a jejímu utváření

      • Jednat v souladu s obecně přijímanými morálními hodnotami, se samostatným úsudkem a osobní zodpovědností

    • Učit se žít společně

      • Učit se žít s ostatními

      • Umět spolupracovat s ostatními

      • Být schopen podílet se na životě společnosti a nalézt v ní své místo

Kurikulární rámce pro jednotlivé oblasti vzdělávání

  • Kurikulární rámce vymezují závazný obsah všeobecného a odborného vzdělávání a požadované výsledky vzdělávání.

  • Obsah vzdělávání se člení na vzdělávací oblasti a obsahové okruhy (viz kapitoly 1.2 a 1.3).

  • Kurikulární rámce rozpracuje škola ve školním vzdělávacím programu do vyučovacích předmětů, popř. dalších vzdělávacích aktivit a činností, a to s ohledem na požadavky nebo možnosti trhu práce i studijní předpoklady a zájem žáků.

  • Podle charakteru oboru vzdělání lze odborné vzdělávání rozpracovat také směrem k určité oblasti odborných činností.

  • Výsledky vzdělávání jsou stanoveny jednotně pro všechny žáky, je však zřejmé, že kvalita (úroveň) jejich osvojení bude záviset také na učebních předpokladech a motivaci každého žáka.

  • Výsledky vzdělávání vyjadřující žádoucí postoje a návyky žáků (afektivní cílové dovednosti), kterými je škola sice povinna žáka vybavit, ale nemůže zaručit jejich uplatňování v praxi, jsou vyjádřeny zpravidla v charakteristice jednotlivých oblastí a obsahových okruhů jako vzdělávací cíle, k nimž musí výuka směřovat.

  • Požadavky stanovené pro oblasti všeobecného vzdělávání, kromě vzdělávání ekonomického, navazují na RVP základního vzdělávání.

  • Přehled vzdělávacích oblastí:

− Jazykové vzdělávání a komunikace

Témata, do kterých materiál patří