1_Zdravotnicka_prevence
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Cíle středního odborného vzdělávání
Koncepce středního vzdělávání, tedy i odborného, vychází z celoživotně pojatého a na principu znalostní společnosti vybudovaného konceptu vzdělávání, ve kterém je vzdělávání cestou i nástrojem rozvoje lidské osobnosti
Jako teoretické východisko pro koncipování struktury cílů středního vzdělávání byl použit známý a respektovaný koncept čtyř cílů vzdělávání pro 21. století
V souladu s tím je záměrem (obecným cílem) středního odborného vzdělávání připravit žáka na úspěšný, smysluplný a odpovědný osobní, občanský i pracovní život v podmínkách měnícího se světa
-
Učit se poznávat
-
Osvojit si nástroje pochopení světa a rozvinout dovednosti potřebné k učení se
-
Prohloubit s v návaznosti na základní vzdělání poznatky o světě a dále je rozšiřovat
-
-
Učit se pracovat a jednat
-
Naučit se tvořivě zasahovat do prostředí, které žáky obklopuje
-
Vyrovnávat se s různými situacemi a problémy
-
Umět pracovat v týmech
-
Být schopen vykonávat povolání a pracovní činnosti, pro které byl připravován
-
-
Učit se být
-
Rozumět vlastní osobnosti a jejímu utváření
-
Jednat v souladu s obecně přijímanými morálními hodnotami, se samostatným úsudkem a osobní zodpovědností
-
-
Učit se žít společně
-
Učit se žít s ostatními
-
Umět spolupracovat s ostatními
-
Být schopen podílet se na životě společnosti a nalézt v ní své místo
-
-
Kurikulární rámce pro jednotlivé oblasti vzdělávání
Kurikulární rámce vymezují závazný obsah všeobecného a odborného vzdělávání a požadované výsledky vzdělávání.
Obsah vzdělávání se člení na vzdělávací oblasti a obsahové okruhy (viz kapitoly 1.2 a 1.3).
Kurikulární rámce rozpracuje škola ve školním vzdělávacím programu do vyučovacích předmětů, popř. dalších vzdělávacích aktivit a činností, a to s ohledem na požadavky nebo možnosti trhu práce i studijní předpoklady a zájem žáků.
Podle charakteru oboru vzdělání lze odborné vzdělávání rozpracovat také směrem k určité oblasti odborných činností.
Výsledky vzdělávání jsou stanoveny jednotně pro všechny žáky, je však zřejmé, že kvalita (úroveň) jejich osvojení bude záviset také na učebních předpokladech a motivaci každého žáka.
Výsledky vzdělávání vyjadřující žádoucí postoje a návyky žáků (afektivní cílové dovednosti), kterými je škola sice povinna žáka vybavit, ale nemůže zaručit jejich uplatňování v praxi, jsou vyjádřeny zpravidla v charakteristice jednotlivých oblastí a obsahových okruhů jako vzdělávací cíle, k nimž musí výuka směřovat.
Požadavky stanovené pro oblasti všeobecného vzdělávání, kromě vzdělávání ekonomického, navazují na RVP základního vzdělávání.
Přehled vzdělávacích oblastí:
− Jazykové vzdělávání a komunikace