Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




10_Zdravotnicka_prevence

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (39.79 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

7 Zásada vědeckosti

  • Vyžaduje, aby vyučování bylo po všech stránkách na vědecké úrovni

  • Žák si ve škole osvojuje pravdivé, vědecky prokázané poznatky

  • Učitel by měl žáky informovat o některých sporných a diskutovaných otázkách, o vědeckých hypotézách a tak žákům umožnit vytvoření představy o složitém vývoji vědy

  • Využívání takových vyučovacích metod a forem, které jsou blízké skutečnému vědeckému poznávání, badatelské práci, takže žáci mají možnost nahlédnout do problematiky vědecké práce

  • Od učitele se očekává, že po celý život udržuje kontakt s vědeckými disciplínami, které jsou základem jeho vyučovacích předmětů. Znamená to pro něj využívat všech možností k aktualizaci rychle zastarávajících poznatků

  • Získávání aktuálních poznatků týkajících se medicíny, výživy, infekčních nemocí

8 Zásada spojení teorie s praxí

  • Je žádoucí, aby učitel formuloval výukové cíle nejméně na úrovni jejich aplikace a přesvědčil žáky o smysluplnosti výuky ve škole

  • Měl by je vést k tomu, hledat si v praxi potřebné informace, zpracovávat je a dokázat je uplatnit

  • Jde o tzv. otevírání se školy jejímu okolí, používání metod a forem práce, které spojení teorie s praxí předpokládají – projektová výuka, aktivizační metody

  • Spojování poznatků ze zdravotnické prevence s praxí v nemocničním prostředí a ošetřovatelství

Zásada komplexního rozvoje žáka

  • Učitel si má při didaktické analýze učiva uvědomit, jaké možnosti učivo dává pro rozvoj osobnosti žáka v jeho třech základních strukturách – tzn. v oblasti kognitivní, afektivní a psychomotorické

Zásada individuálního přístupu k žákům

  • Žáci ač v jedné třídě se shodují jen v několika vnějších znacích, jako je chronologický věk, výška a váha

  • To jsou znaky, které ale nejsou pro výuku příliš podstatné

  • Důležitější jsou rozdíly ve zdravotním stavu, v úrovni myšlení, chápání, řeči

  • Učitel by měl proto individuální zvláštnosti žáků dobře poznat a řídit jejich učení tak, aby každý z nich měl pocit radosti z úspěchu v učební činnosti

  • Jak uvádí Obst otázkou ovšem je, nakolik má učitel možnost získání relevantních informací k důkladné znalosti každého jedince, zvlášť pokud vyučuje například 150 žáků, se kterými přichází do kontaktu třeba 2x týdně

Zásada emocionálnosti

  • Ani učitel, ani žáci nejsou stroje

  • Navzájem se ovlivňují v emocionální sféře a je prokázáno, že vyučování probíhá lépe v pozitivní atmosféře a proto by se měl učitel snažit o její navození

  • Učitel navíc ve vztahu k žákům nepředstavuje pouze zdroj znalostí, ale také důvěrníka a rádce

  • Ve škole a třídě by tak měla panovat dobrá nálada a ideálním stavem je situace, kdy se žák do školy těší

Zásada zpětné vazby

  • Na jejím základě učitel získává informace o naplňování vytyčeného cíle

  • Pomocí otázek diagnostikuje neporozumění učivu či chybné porozumění učivu, které je přirozenou součástí procesu

  • Vysvětlí, jak to má být správně, nebo nepochopené pasáže učiva

Témata, do kterých materiál patří