Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




10_Zdravotnicka_prevence

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (39.79 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • encefalická (postižení šedé a bílé hmoty s neurologickými příznaky);

  • encefalomyelitická (postižení šedé, bílé hmoty a předních rohů míšních);

  • bulbocervikální (postižení prodloužené míchy).

  • V rámci encefalomyelitidy se mohou u pacentů objevit chabé parézy, zejména pažního pletence, protože nejčastěji jsou procesem postiženy segmenty C5–7.

  • Prevence

    • Nespecifická

    • Bránit se styku s klíštětem

    • Očkování

    • Zvýšit opatrnost při pobytu v přírodě

    • Před návštěvou lesa používat repelenty a nosit vhodné, lépe světlé (klíšťata jsou na něm lépe vidět) oblečení zahrnující klobouk, dlouhé rukávy, rukavice, dlouhé nohavice, vyšší boty

    • Po návratu domů je důležité ihned pořádně zkontrolovat celé tělo

    • Čím déle je klíště přisáté, tím více se zvyšuje riziko infikování

    • Protože klíšťata nesnáší sucho, je dobré dát oblečení, v kterém jste v lese byli do sušičky

    • V případě nalezení klíštěte je potřebné ho okamžitě odstranit

    1. Didaktické zásady ve výuce, praktické využití, aplikace na zvolené téma

    Didaktické zásady

    • Obecné požadavky usměrňující průběh vzdělávacího procesu - v souladu se základními zákonitostmi výuky a s výchovnými a vzdělávacími cíli určují její charakter

    • Jsou obecnými doporučeními pro učitele, při jejichž respektování může učitel při výuce dosáhnout maximální efektivity a účinnosti

    • Vztahují se ke všem stránkám výuky, k učitelově vyučovací činnosti, k učební aktivitě žáka, k učivu, k materiálně didaktickým prostředkům

    • Jednotlivé didaktické zásady byly formulovány již od starověku, poprvé se s vymezením didaktické zásady setkáváme u Aristotela, který zdůrazňoval aktivitu žáka ve výuce

    • První podrobně zpracovanou metodiku vyučování zpracoval římský řečník Marcus Fabius Quintilianus ve svém díle O výchově řečníka

    • Zformuloval zde řadu didaktických principů, které se vztahují k efektivnímu memorování textu

    1 Zásada uvědomělosti a aktivity

    • Žáci by se měli aktivně účastnit vyučovacího procesu – měli by být učitelem vedeni k pochopení podstaty osvojeného učiva

    • Žáci by si měli vytvářet kladný vztah k učivu a učení

    • Tuto situaci lze navodit jen za předpokladu aktivity celé žákovy osobnosti, jeho stránky volní, citové, nikoli jen zjednodušeně chápané aktivity rozumové - uvědoměle osvojené poznatky charakterizuje to, že jsou hluboce uchopené a žák na základě nich dokáže něco udělat, vysvětlit, jinak formulovat nebo je aplikovat v praxi

    • Od učitele to vyžaduje jasně formulované cíle v oblasti porozumění a soustavně organizovat formativní hodnocení na základě kritérií dohodnutých s žáky

    • Pro podněcování aktivity využíváme projektové vyučování, samostatnou práci žáků, soutěže, pracovní listy

    2 Zásada názornosti

    • Patří k nejstarším zásadám

    • Vyjadřuje požadavek, aby žáci při učební činnosti vycházeli ze smyslového vnímání, aby poznávali skutečnost na základě bezprostředního vnímání předmětů a jevů nebo jejich zobrazení

    • Žáci mají mít jasné a vědecké představy, které jim učitelův výklad spolu s požitím názornin umožní pochopit

    • Je důležité, aby žák získával své poznatky o světě přímým stykem s věcmi a všemi smysly, neboť smyslová zkušenost je nenahraditelná

    • Učitelovo jednání v duchu této zásady je zpravidla především spojováno se zrakovým vnímáním

    • Ve výuce se jedná o využívání obrazových materiálů, filmů, prezentací s obrázky a fotografiemi

    Témata, do kterých materiál patří