Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




10_Zdravotnicka_prevence

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (39.79 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

3 Zásada soustavnosti

  • Žáci mají pod vedením učitele postupovat systematicky při spojování vědomostí a dovedností, učivo má být uspořádáno do didaktického systému, který nemůže být totožný se systémem daného vědního oboru

  • Učitel musí respektovat požadavek na soustavnost při řízení učební činnosti žáků

  • Nestačí pouze systematický výklad nového učiva, ale důležité je také soustavné opakování a procvičování a pravidelné a průběžné prověřování a hodnocení průběhu a výsledků učební aktivity žáků

  • Tato zásada vychází z toho, že poznatky osvojené v určitém logickém uspořádání jsou žáky lépe chápány, zapamatovány a používány v praxi než izolované, ze souvislosti vytržené učivo

  • Učivo musí vést od jednoduššího ke složitějšímu, od známého k neznámému, od konkrétního k abstraktnímu

  • Učivo by také mělo být přístupné žákům určitého věku, aby poznatky tvořili přijatelnou posloupnost

  • Ve výuce zdravotnické prevence postupujeme při výkladu systematicky a jednotlivá témata na sebe navazují

4 Zásada přiměřenosti

  • Učivo co do obsahu i rozsahu má odpovídat psychickým i somatickým zvláštnostem věkového stupně dítěte

  • Stejně tak při výběru vyučovacích metod, organizačních forem práce i učebních pomůcek je nezbytné respektovat určitou úroveň rozvoje žáků

  • Přiměřenost se nesmí uplatňovat mechanicky, míra náročnosti učiva je relativní

  • Vyučování by mělo napomáhat zvyšování celkové úrovně rozvoje žáků

  • Zásada přiměřenosti se chápe nejen jako přizpůsobení se věkovým zvláštnostem, ale předpokládá, že učitel bude přihlížet i k individuálním možnostem jednotlivých žáků

  • Přiměřené nároky jsou ty, které žáka optimálně podněcují a přispívají co nejvíce k jeho rozvoji

5 Zásada trvalosti

  • Předpokládá trvalé osvojení vědomostí a dovedností tak, aby pro každého jedince byly použitelné při dalším procesu sebevzdělávání i v praktických činnostech

  • Zabezpečení trvalosti zajistí nejen jednotvárné a mechanické opakování, ale také výběr základního učiva, odlišení podstatného od podruženého, vytváření mezipředmětových souvislostí a systematizace učiva

  • Za trvalé a operativní pokládáme vědomosti a dovednosti, které:

    • Uchovávají se v dlouhodobé paměti

    • V aktuálních situacích se vybavují ve slovech nebo činnostech bez větší námahy

    • Podle potřeby umožňují řešit praktické nebo intelektuální úlohy

  • Ve výuce zdravotnické prevence lze využít dostatečné opakování, zjednodušení učiva – výběr nejdůležitějších poznatků, systematizace učiva

6 Zásada výchovnosti vyučování

  • Požadavek, aby obsah, metody a formy práce ve vyučování výrazně přispívaly k utváření morálních a citových kvalit žáků

  • Výchovnou funkci by měly plnit všechny předměty – záleží na osobnosti učitele

  • Učitel dává poznatkům životnost, pokud je zprostředkovává se zaujetím, pokud je dokáže žákům přiblížit

Témata, do kterých materiál patří