Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




16.Zdr.pr

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (160.32 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  1. Větrání

    • Prostory zařízení pro výchovu a vzdělávání musí být přímo větratelné.

    • V místnosti, kde je použito přirozené větrání okny, musí být okna zajištěna proti rozbití v důsledku průvanu. Ovládání ventilačních otvorů musí být dosažitelné z podlahy.

    • Pokud venkovní stav prostředí neumožňuje využít přirozené větrání pro překročení přípustných hodnot škodlivin ve venkovním prostředí, musí být mikroklimatické podmínky a větrání čerstvým vzduchem zajištěny vzduchotechnickým zařízením.

    • Centrální šatny dětí a žáků bez přirozeného větrání musí být větrány nuceně podtlakově s výměnou vzduchu.

    • Přirozené větrání musí být v příp. těsných oken zajištěno systémy mikroventilace nebo větracími štěrbinami

  1. Ochrana před hlukem

    • Záleží na poloze školy

    • Běžné školy mimo rušná místa nepotřebují žádná speciální opatření

    • Vnější zdroje hluku – školy u letiště, školy na rušných křižovatkách a u rušných cest (např. dálnice) – stavební úpravy – dvojitá/trojitá okna

    • Vnitřní zdroje hluku – lednice, topení, přístroje – pokud je možné, neumísťovat je do třídy, bezhlukové topení

    • Lidské faktory – hluk o přestávkách – těžko ovlivnit – změny režimu

Režim dne školních dětí

  • Vstávat ve stejný čas

  • Ráno dostatek času na snídani

  • Věci do školy (svačina, oblečení) mít připravené už od večera

  • Dítě vést k samostatnosti – aby si samo vzalo svačinu

  • Do školy přijít s časovou rezervou

  • Dopoledne ve škole – dát mu svačinu

  • Oběd – ve škole

  • Po obědě buď odpolední vyučování, družina nebo cesta domů

  • Domácí úkoly nedělat hned po návratu ze školy – nechat prostor na odpočinek

  • Čas na domácí úkoly je individuální, ale dítě by tím nemělo strávit celé odpoledne

  • Odpoledne prostor na pohybovou aktivitu ideálně na čerstvém vzduchu

  • Večeře – doma

  • Čas ke spánku – individuální, ale myslet na to, že by dítě mělo mít minimálně 8 hodin spánku, aby nebylo druhý den unavené

  • Režim dne mít ideálně stejný každý den

Biologické rytmy

  • Lidské tělo je neustále ovlivňováno mnoha pochody, které probíhají v jeho okolí

  • Patří sem například pravidelné střídání dne a noci, přílivu a odlivu, v ročních cyklech dochází k prodlužování a zkracování dne

  • Živočichové se museli na tyto rytmy adaptovat

  • Biorytmus = život v pohybu, který se pravidelně opakuje

  • Biorytmus = cyklické pravidelné střídání fyziologických dějů probíhajících v organismu

  • Ovlivňují to vnější faktory – časovače

  • Časovačem může být délka dne v rámci roku, změny teploty, relativní vlhkost

  • Na časovače více reagují zvířata, než lidé – línání, migrace…

Rozdělení biorytmů
  • Ultradiánní – perioda kratší než 20 hodin – nervová aktivita, srdeční činnost, dýchání, aktivita žláz

  • Cirkadiánní – perioda 20-28 hodin – spánek a bdění

  • Infradiánní – perioda delší než 28 hodin – cirkalunární ženský cyklus s periodou 4 týdny, cirkanuální cyklus s periodou 10-14 měsíců

Témata, do kterých materiál patří