16_Zdravotnicka_prevence
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Didaktická účinnost exkurze závisí na její důkladné a promyšlené přípravě:
-
Přípravná fáze
-
Učitel si ujasní cíl a úkoly exkurze – to předpokládá, že se seznámí s místem exkurze, přečte si vhodnou literaturu, promyslí si postup
-
Exkurze může mít orientační charakter (návštěva knihovny kde se žáci obecně seznámí s chodem knihovny) nebo intenzivní charakter (na odborných školách – cílem je hlubší, specializované poznání objektů)
-
V této fázi také učitel seznamuje žáky předběžně s jejím obsahem, upozorní na významné jevy, s nimiž se žáci setkají
-
Vlastní provedení exkurze
-
Klade velké nároky na metodický postup, vedoucí roli hraje demonstrace
-
Kladením otázek, vysvětlováním apod. učitel orientuje pozornost žáků tak, aby si všímali podstatných jevů a procesů
-
Zhodnocení exkurze a její využití
-
Bývá realizována ve třídě za aktivní součinnosti žáků a učitele
-
Připomenutí nových zkušeností, poznatků
-
Žáci dostávají dokladový materiál, připraví výstavku
Učitel musí žáky informovat - o vhodném oblečení, pomůckách, vhodném chování, poučit o bezpečnostních předpisech
Učitel musí zapsat datum konání do třídní knihy, datum poučení žáků
Nutný souhlas rodičů!
Informovat vedení školy, po celou dobu exkurze učitel zodpovídá za bezpečnost žáků, zakončení exkurze návratem do školy (výjimka domácí žáci- musí mít písemné potvrzení od rodičů)
Instituce a zařízení vhodná k exkurzím
Kluby seniorů
HIV poradna
Poradna nutričního terapeuta
Léčebna na odvykání alkoholu
Zdravotní pojišťovna
Složky IZS
-
Didaktické zpracování tématu
Powerpointová prezentace
Rozbor konkrétní učebny
Beseda s odborníkem na duševní hygienu