Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Otázky ke zkoušce a literatura DKU@_ UOPZŠ_2024

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (27.11 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Popište tři obecné přístupy analýzy vzdělávacích potřeb. Uveďte alespoň tři konkrétní příklady vzdělávacích programů z různých oblastí vzdělávání. S užitím příkladu ze školní/školské praxe objasněte význam a vzájemný vztah následujících pojmů: „výkonnostní mezera“ a „vzdělávací potřeba“.

Literatura: Ad 8. PRÁŠILOVÁ, Michaela. Vzdělávací program a jeho tvorba. Kap. 1. 1.

Obsah: Etapy tvorby vzdělávacího programu dle Mužíka (verze pilotní, nultá, realizační). Důvody, kvůli nimž dochází/má docházet k úpravám kurikulárních dokumentů na státní i školní úrovni, ale i v další vzdělavatelské praxi.

Otázka č. 8. Zdůvodněte etapy tvorby vzdělávacího programu dle Mužíka (verze pilotní, nultá, realizační). Uveďte důvody, kvůli nimž dochází/má docházet k úpravám kurikulárních dokumentů na státní i školní úrovni. Doplňte alespoň o pět konkrétních důvodů, které by mohly být impulsem pro úpravu učební osnovy jednoho předmětu vaší aprobace.

Literatura: Ad 9. 10. PRÁŠILOVÁ, Michaela. Vzdělávací program a jeho tvorba. Kap. 4.

Klapko, Dušan. Mapování cílů kurikula. http://www.nuov.cz/uploads/AE/evaluacni_nastroje/22_Mapovani_cilu_kurikula.pdf

Obsah: Základní schéma tvorby projektu a jeho možné varianty. Význam didaktické kategorie výukového cíle při tvorbě vzdělávacího programu. Druhý krok tvorby vzdělávacího programu – navrhni (formulace a následná operacionalizace programového cíle s přihlédnutím k platnosti taxonomií výukových cílů).

Otázka č. 9. 10. Zdůvodněte formulaci výukového cíle při tvorbě vzdělávacího programu obecně. Formulujte programový cíl a následně jej operacionalizujte pomocí taxonomií výukových cílů. V kontextu cíle a cílů naplánujte další významné didaktické kategorie.

Literatura: Ad 11. PRÁŠILOVÁ, Michaela. Vzdělávací program a jeho tvorba. Kap. 5.

Obsah: Pátý krok tvorby vzdělávacího programu - ověř. Vyhodnocování vzdělávání jako součást vzdělávacího programu, aplikace do školního prostředí. Limitující faktory hodnocení vzdělávání. Hodnocení výsledků vzdělávání žáků na různých úrovních školského systému a rozvoj školy.

Otázka č. 11. Představte model hodnocení dle Kirkpatricka. Popište všechny jeho úrovně. Představte hodnocení výsledků vzdělávání žáků na zvolené úrovni školského systému a rozvoje školy.

Literatura: Ad 12. PRÁŠILOVÁ, Michaela. Vzdělávací program a jeho tvorba. Kap. 5.

Obsah: Kirkpatrickův model hodnocení vzdělávání a možnosti jeho použití na konkrétních příkladech vzdělávacích programů ze školního prostředí (ŠVP, školou připravované aktivity pro vzdělávání dospělých – učitelů, rodičů či širší komunity).

Otázka č. 12. Vypracujte model Kirkpatricka na vzdělávací program pro pedagogy.

Témata, do kterých materiál patří