05 Železniční stavby 1
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
L
L
X
k
k
k
k
k
k
k
k
k
L
R
l
2
2
2
3
240
2
sin
R
L
L
R
X
X
k
k
k
k
S
3
4
2
2688
24
cos
1
R
L
R
L
R
Y
m
k
k
K
k
zdroj: ČSN 73 6360-1
Kubická parabola
cos
1
;
6
3
p
l
R
x
y
R
l
R
l
tg
l
k
p
p
p
2
sin
6
3
2
cos
1
R
k
m
2
p
S
l
X
2
3
2
2
0
40
10
R
l
l
tg
l
l
l
p
p
p
p
zdroj: ČSN 73 6360-1
Sklonové poměry
Vodorovné úseky mají být co nejdelší.
Sklony kolejí mají být co nejmenší. Největší sklon se stanoví pro
každou trať zvlášť s ohledem na předpokládaný provoz – traťová
rychlost, druhy lokomotiv (výkon, brzdění). Podélný sklon se
navrhuje s ohledem na plynulý rozjezd a bezpečné zastavování vlaků.
Největší dovolený podélný sklon na železniční trati nemá
přesáhnout 40 ‰ (pokud je sklon větší než 40 ‰, musí být
stanoveny podmínky provozování dráhy).
Podélný sklon koleje v tunelu je potřeba volit s ohledem na zajištění
odvodnění koleje, zpravidla se volí ne nižší jak 3 ‰.
Úseky stejného sklonu mají být co nejdelší – délka traťových úseků
v jednom sklonu nemá být menší než Ln,lim = 4.V, Ln,min = 200 m.
Sklonové poměry
Vodorovné úseky mají být co nejdelší.
Sklony kolejí mají být co nejmenší. Největší sklon se stanoví pro
každou trať zvlášť s ohledem na předpokládaný provoz – traťová
rychlost, druhy lokomotiv (výkon, brzdění). Podélný sklon se
navrhuje s ohledem na plynulý rozjezd a bezpečné zastavování vlaků.
Největší dovolený podélný sklon na železniční trati nemá
přesáhnout 40 ‰ (pokud je sklon větší než 40 ‰, musí být
stanoveny podmínky provozování dráhy).
Podélný sklon koleje v tunelu je potřeba volit s ohledem na zajištění
odvodnění koleje, zpravidla se volí ne nižší jak 3 ‰.
Úseky stejného sklonu mají být co nejdelší – délka traťových úseků
v jednom sklonu nemá být menší než Ln,lim = 4.V, Ln,min = 200 m.
zdroj: www.novespojeni.cz
Zaoblení lomu sklonu
Zaoblení lomu sklonů se provádí parabolickým obloukem druhého
stupně se svislou osou;