Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




05 Železniční stavby 1

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (4.16 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

pro V ≤ 160 km/h v přímé koleji a v obloucích o poloměru 250 m a větším: 5000 mm, 

při rekonstrukcích kolejiště, je-li to nezbytné s přihlédnutím k místním podmínkám, 
nejmenší osová vzdálenost kolejí v přímé a v obloucích o poloměru 250 m a větším 4750 
mm, 

ve stávajících dopravnách s kolejovým rozvětvením a nákladištích smí být se souhlasem 
SŽDC OTH ponechána osová vzdálenost kolejí 4500mm. 

Pro 160 km/h < V ≤ 200 km/h: 

v případě, že není mezi hlavními kolejemi stezka, 4750 mm a zároveň mají být osové 
vzdálenosti mezi hlavní a předjízdnou kolejí 5 500 mm se zřízením stezky, 

v případě, že je mezi hlavními kolejemi stezka, 6 800 mm, 

při modernizaci na stávajících tratích mohou pro rychlosti do 200 km/h zůstat zachovány 
osové vzdálenosti 4750 mm mezi hlavními kolejemi i mezi hlavní kolejí a kolejí předjízdnou. 

zdroj: předpis SŽDC S3, díl XVI 

Osové vzdálenosti kolejí v dopravnách 

zdroj: www.szdc.cz 

Šířkové přirážky osových vzdáleností 

Zvětšení poloviční šířky 

Poloměr  

oblouku 

průjezdného průřezu -  

postranních volných prostorů 

v nástavci průjezd. 

průřezu na elektriz. 

na vnitřní 

straně oblouku 

na vnější 

straně oblouku  

tratích na obou 

stranách 

[m] 

[mm] 

[mm] 

[mm] 

150 

≤ R 

 250 

185

50000 

R

225

60000 

R

R

2500

zdroj: předpis SŽDC S3, díl XVI 

Témata, do kterých materiál patří