05 Železniční stavby 1
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
pro V ≤ 160 km/h v přímé koleji a v obloucích o poloměru 250 m a větším: 5000 mm,
při rekonstrukcích kolejiště, je-li to nezbytné s přihlédnutím k místním podmínkám,
nejmenší osová vzdálenost kolejí v přímé a v obloucích o poloměru 250 m a větším 4750
mm,
ve stávajících dopravnách s kolejovým rozvětvením a nákladištích smí být se souhlasem
SŽDC OTH ponechána osová vzdálenost kolejí 4500mm.
Pro 160 km/h < V ≤ 200 km/h:
v případě, že není mezi hlavními kolejemi stezka, 4750 mm a zároveň mají být osové
vzdálenosti mezi hlavní a předjízdnou kolejí 5 500 mm se zřízením stezky,
v případě, že je mezi hlavními kolejemi stezka, 6 800 mm,
při modernizaci na stávajících tratích mohou pro rychlosti do 200 km/h zůstat zachovány
osové vzdálenosti 4750 mm mezi hlavními kolejemi i mezi hlavní kolejí a kolejí předjízdnou.
zdroj: předpis SŽDC S3, díl XVI
Osové vzdálenosti kolejí v dopravnách
zdroj: www.szdc.cz
Šířkové přirážky osových vzdáleností
Zvětšení poloviční šířky
Poloměr
oblouku
průjezdného průřezu -
postranních volných prostorů
v nástavci průjezd.
průřezu na elektriz.
na vnitřní
straně oblouku
na vnější
straně oblouku
tratích na obou
stranách
[m]
[mm]
[mm]
[mm]
150
≤ R
250
185
50000
R
225
60000
R
R
2500
zdroj: předpis SŽDC S3, díl XVI