05 Železniční stavby 1
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
zdroj: ÚŽKS
Železniční trať v příčném řezu
Tvar a rozměry průřezu Z-GC
Průjezdný průřez je obrys obrazce v rovině kolmé k ose koleje, jehož osa je
kolmá ke spojnici temen kolejnic a prochází středem koleje. Pohybem
průjezdného průřezu ve směru podélné osy je nad kolejí vymezen volný
prostor pro bezpečný průjezd vozidel.
Odvozuje se z něj prostorové uspořádání
tratí, staveb a zařízení celostátních drah a
vleček.
Základní, jmenovitý, mezní.
Základní tvary PP dané ČSN 73 63 20
- Z-GC zahrnuje širší vozidla
- Z-GB
- Z-GČD
Pro elektrizovanou trať se k profilu
přidává tzv. nástavec.
Železniční trať v příčném řezu
Spodní část průjezdného průřezu
Nástavec průjezdného průřezu pro elektrizované
tratě
Mostní průjezdný průřez jednoduchý
Mostní průjezdný průřez sdružený
Průjezdné průřezy
zdroj: www.zelpage.cz
Průjezdné průřezy
zdroj: www.zelpage.cz
zdroj: www.zelpage.cz
Průjezdné průřezy
zdroj: www.zelpage.cz
zdroj: www.zelpage.cz
zdroj: www.k-report.net
Osové vzdálenosti kolejí v širé trati
U vícekolejných tratí s normálním rozchodem musí být dodrženy osové
vzdálenosti kolejí:
na širé trati v přímé koleji a obloucích o poloměru 300 m a větším, 4 000
mm
v železničních stanicích:
v přímé koleji a obloucích o poloměru 300 m a větším, 5 000 mm
při rekonstrukcích kolejiště železničních stanic, je-li to nezbytné, s
přihlédnutím k místním podmínkám, nejmenší vzdálenost os kolejí v přímé
koleji a v obloucích o poloměru 300 m a větším, 4 750 mm
zdroj: vyhláška 177/1995 Sb. (Stavební a technický řád drah)
Osové vzdálenosti kolejí v dopravnách
V dopravnách s kolejovým rozvětvením a v nákladištích mají být dodrženy osové
vzdálenosti: