06 Železniční stavby 2
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Úrovňová nástupiště musí mít nástupní hranu nejvýše 200 mm nad TK,
poslední nástupiště, přes které se nepřechází na další nástupiště, může mít
nástupní hranu ve výšce až 250 mm nad TK.
Nástupiště
zdroj: www.szdc.cz
Nástupiště
zdroj: www.szdc.cz
zdroj: www.k-report.net
Nástupiště
zdroj: www.szdc.cz
zdroj: www.k-report.net
zdroj: www.silnice-zeleznice.cz
Nástupiště
Nástupiště
zdroj: www.coming.cz
Nástupiště
zdroj: www.coming.cz
zdroj: www.szdc.cz
Nástupiště
zdroj: www.coming.cz
zdroj: www.szdc.cz
zdroj: www.szdc.cz
Konstrukce nástupiště
zdroj: Vzorové listy železničního spodku
Konstrukce nástupiště
zdroj: Vzorové listy železničního spodku
zdroj: www.szdc.cz
Konstrukce nástupiště
zdroj: www.szdc.cz
Výpravní budovy
Výpravní budova tvoří prostor pro odbavení cestujících, soustřeďují se do ní
prostory pro výkon dopravní služby. Výpravní budova tvoří pro cestujícího
přechod mezi přednádražním prostorem a kolejištěm. Umístění výpravní
budovy závisí na velikosti a členění přednádražního prostoru, na
uspořádání a rozsahu kolejiště.
U průjezdných železničních stanic může být výpravní budova situována:
rovnoběžně s kolejištěm
kolmo ke kolejišti
v ostrovní poloze
nad kolejištěm
U hlavových železničních stanic může být výpravní budova situována:
kolmo ke kolejišti
kolmo po obou stranách kolejiště
po obou stranách kolejiště
nad kolejištěm
Výpravní budovy
Variantní umístění výpravní budovy
a) až d) průjezdné, e) až h) hlavové
Přednádražní prostor
Přednádražní prostor s příchody pro cestující, příjezdy veřejné individuální
automobilové dopravy, autobusové a dopravy a městské hromadné
dopravy tvoří provozní celek pro plynulé, rychlé a bezpečné odbavování
cestujících. Do přednádražního prostoru nemá být sváděna doprava, která
neslouží styku se železniční dopravou.
Výhybky a výhybkové konstrukce