06 Železniční stavby 2
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Maximální výška kolejového lože je 900 mm.
Kategorie trati
Pražce
Tloušťka [mm]
betonové
350
celostátní a regionální dráhy
v traťových a staničních hlavních
a předjízdných kolejích
dřevěné
300
betonové
300
celostátní a regionální v ostatních
staničních kolejích
dřevěné
250
betonové
250
na vlečkách
dřevěné
200
ve všech případech
ocelové
350 od úložné plochy
pražce
Profil kolejového lože
Lichoběžníkový tvar kolejového lože
Šířka kolejového lože v úrovni ložné plochy pražce je 1700 mm (1750 mm)
Svahy 1:1,25
1 : 1
,25
1 : 1
,25
3,00
Xa
Xb
Xc
1,70
1,70
1,75
0,
10
p
min. 0.40
a
b
c
Upevnění kolejnic na pražci
Upevnění
Upevňovadla
Drobné kolejivo
Požadavky
Tuhost
Pružnost
Jednoduchost
Snadná udržovatelnost
Podle způsobu upevnění
Přímé
Nepřímé
Použití podkladnic
Podkladnicové
Bezpodkladnicové
Podle druhu svěrek
Tuhé
Pružné
Zpružněné
zdroj: www.szdc.cz
zdroj: www.szdc.cz
zdroj: předpis SŽDC S3
vrtule R 2 (S 2)
kroužek Fe 6
dvojitý pružný
pryžová podložka R 65
matice M 24
podložka
polyetylénová
podkladnice TR 5
kroužek Fe 6
dvojitý pružný
vložka M
kolejnice R 65
svěrka T 5
svěrkový šroub T5
svěrka R
pražec SB 5, SB 5P, dřevěný
pryžová podložka
dvojitý pružný
kroužek Fe 6
polyetylénová
podložka
matice M 24
kolejnice R 65
R 65 (S 49)
(S 49)
podkladnice R 4pl (S 4pl)
vrtule R 1 (S 1)
svěrka ŽS 4
svěrkový šroub RS 1 M 24
pražec PB 2, PB 3, SB 8, SB 8P, (dřevěný)
Upevnění kolejnic
zdroj: předpis SŽDC S3
vrtule R 2 (S 2)
kroužek Fe 6
dvojitý pružný
pryžová podložka R 65
matice M 24
podložka
polyetylénová
podkladnice TR 5
kroužek Fe 6
dvojitý pružný
vložka M
kolejnice R 65
svěrka T 5
svěrkový šroub T5
svěrka R
pražec SB 5, SB 5P, dřevěný
pryžová podložka
dvojitý pružný
kroužek Fe 6
polyetylénová
podložka
matice M 24
kolejnice R 65
R 65 (S 49)
(S 49)
podkladnice R 4pl (S 4pl)
vrtule R 1 (S 1)
svěrka ŽS 4
svěrkový šroub RS 1 M 24
pražec PB 2, PB 3, SB 8, SB 8P, (dřevěný)
Upevnění kolejnic
zdroj: www.railian.com
zdroj: www.4-koridor.cz