Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




06 Železniční stavby 2

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (8.9 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Příčné síly se přenášejí prostřednictvím štěrku uzavřeného v klínu a pomocí ztužidel 
na spodní straně pražce (asi o 12% vyšší příčný odpor) 

2

3

0

2

3

0

6

0

0

2

3

0

95

800

2300

Vedlejší nosník

Hlavní nosník

Horní ztužidlo

Spodní ztužidlo

Dvojité úložné plochy

Horní ztužidlo

Spodní ztužidlo

230

600

230

1435

2300

=1245

1245

(600 + 230) x 1,5

600

1435

2600

Rozdělení příčných pražců =

Rozdělení Y-ocelových pražců =

zdroj: www.szdc.cz 

Ocelové Y pražce 

Speciální nosný profil výšky 95 mm a šířky příruby 140 mm 

Vidlicový tvar Y 

Tři kolejnicová upevnění na pražci 

Příčné síly se přenášejí prostřednictvím štěrku uzavřeného v klínu a pomocí ztužidel 
na spodní straně pražce (asi o 12% vyšší příčný odpor) 

2

3

0

2

3

0

6

0

0

2

3

0

95

800

2300

Vedlejší nosník

Hlavní nosník

Horní ztužidlo

Spodní ztužidlo

Dvojité úložné plochy

Horní ztužidlo

Spodní ztužidlo

230

600

230

1435

2300

=1245

1245

(600 + 230) x 1,5

600

1435

2600

Rozdělení příčných pražců =

Rozdělení Y-ocelových pražců =

zdroj: www.szdc.cz 

zdroj: www.szdc.cz 

Ocelové Y pražce 

Speciální nosný profil výšky 95 mm a šířky příruby 140 mm 

Vidlicový tvar Y 

Tři kolejnicová upevnění na pražci 

Příčné síly se přenášejí prostřednictvím štěrku uzavřeného v klínu a pomocí ztužidel 
na spodní straně pražce (asi o 12% vyšší příčný odpor) 

2

3

0

2

3

0

6

0

0

2

3

0

95

800

2300

Vedlejší nosník

Hlavní nosník

Horní ztužidlo

Spodní ztužidlo

Dvojité úložné plochy

Horní ztužidlo

Spodní ztužidlo

230

600

230

1435

2300

=1245

1245

(600 + 230) x 1,5

600

1435

2600

Rozdělení příčných pražců =

Rozdělení Y-ocelových pražců =

zdroj: www.szdc.cz 

zdroj: www.szdc.cz 

Tloušťka kolejového lože 

Tloušťka kolejového lože měřená mezi plání tělesa železničního spodku  
a ložnou plochou příčného pražce (kolejnicové podpory) pod nepřevýšeným 
kolejnicovým pásem 

Kolejové lože má omezenou schopnost tlumit vibrace a ve velké míře je přenáší do 
konstrukce železničního spodku. Proto se v některých případech vkládají pod kolejové 
lože antivibrační rohože. V těchto případech se zvýší tloušťka kolejového lože o 
ochrannou vrstvu 50 mm. 

Témata, do kterých materiál patří