06 Železniční stavby 2
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
zdroj: předpis SŽDC S3
podložka
kroužek Fe 6
dvojitý pružný
polyetylénová
podložka Uls 6
matice M 22
podkladnice U 60 (S 4pl)
pryžová podložka R 65 (S 49)
vrtule R 1
kolejnice UIC 60 (S 49)
a) předmontážní poloha
b) pracovní poloha
pražec SB 8P, (dřevěný)
svěrka Skl 24
svěrkový šroub RS 0 M 22
B 91S/1 (B 91S/2)
pražec
vrtule R 1
kolejnice UIC 60 (S 49)
úhlová vodící vložka
Wpf 14 K
podložka Uls 7
pryžová podložka
WU 7 (WS 7)
svěrka Skl 14
Upevnění kolejnic
zdroj: předpis SŽDC S3
podložka
kroužek Fe 6
dvojitý pružný
polyetylénová
podložka Uls 6
matice M 22
podkladnice U 60 (S 4pl)
pryžová podložka R 65 (S 49)
vrtule R 1
kolejnice UIC 60 (S 49)
a) předmontážní poloha
b) pracovní poloha
pražec SB 8P, (dřevěný)
svěrka Skl 24
svěrkový šroub RS 0 M 22
B 91S/1 (B 91S/2)
pražec
vrtule R 1
kolejnice UIC 60 (S 49)
úhlová vodící vložka
Wpf 14 K
podložka Uls 7
pryžová podložka
WU 7 (WS 7)
svěrka Skl 14
Upevnění kolejnic
zdroj: www.railian.com
zdroj: www.vossloh.com
Bezstyková kolej
Bezstyková kolej je kolej s průběžně svařenými kolejnicemi v kolejích i
výhybkách. Za bezstykovou kolej se podle předpisu SŽDC (ČD) S3/2
považuje kolej delší než 150 m.
Osová síla v bezstykové koleji je zásadní faktor ovlivňující vznikající poruchy,
jak lomy kolejnic v zimním období, tak ztrátu stability a následné vybočení
koleje v letním období.
Podmínky pro zřizování bezstykové koleje
Konstrukce železničního svršku a výhybek
Kvalifikované řízení a kontrola prací
Kvalifikovaný dozor objednatele a dohled správce dopravní cesty při realizaci a
přejímání stavby
Dokladování a evidence údajů o zřizování a udržování BK
Bezstyková kolej
svar kolejnice (zdroj: www.szdc.cz)
kolejnicový styk (zdroj: www.szdc.cz)
Technologie zřizování bezstykové koleje
Dovolená upínací teplota je stanovené rozmezí teplot kolejnic, při níž smějí
být kolejnicové pásy svařeny závěrnými svary a upnuty bez nutnosti
dodatečných úprav napětí. Dovolená upínací teplota je od +17 do +23 °C.
Kolejnicové pásy