06 Železniční stavby 2
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Hlavové stanice, vlaky odjíždějí opačným směrem než přijely
Smíšené stanice.
Podle účelu a povahy práce se stanice dělí na:
osobní,
nákladní,
smíšené.
Při styku na hranicích států se zřizují stanice přechodové nebo výměnné,
případně překládkové.
Stanice na styku dvou proudových soustav trakčního vedení se označují
jako stykové, v současné době se nezřizují.
Koleje ve stanicích
Koleje se dělí na koleje traťové, staniční a pro zvláštní účely.
Staniční koleje se dělí na dopravní a manipulační.
Dopravní koleje jsou určeny pro vjezdy vlaků do stanice a odjezdy z ní.
Pokračováním traťových kolejí mezi kolejovými rozvětveními na zhlavích
železničních stanic jsou koleje hlavní.
Koleje předjízdné slouží k předjíždění a křižování vlaků.
Pro vlaky končící ve stanici a vlaky výchozí jsou určeny koleje vjezdové
a odjezdové.
Koleje ve stanicích
žst. Telč
žst. Slavkov u Brna
Koleje ve stanicích
Manipulační koleje slouží k nakládce a vykládce, třídění a odstavování
kolejových vozidel apod. Nelze na ně stavět vlakové cesty, obsluha se
provádí posunem.
odstavné koleje, sloužící k odstavování vozů
výtažné koleje, které jsou kusé a jsou zapojeny do kolejiště tak, aby bylo možno
na ně zajíždět s vozy, kterými má být manipulováno
seřaďovací, které slouží k třídění souprav vlaků
čekací koleje
spojovací koleje, které spojují části železničních stanic
lokomotivní koleje pro jízdu hnacích vozidel
objízdné koleje pro objíždění souprav vozů hnacími vozidly
nakládací a vykládací
překládkové
poštovní
správkové, dezinfekční a čistící
Koleje pro zvláštní účely
koleje odvratné
mají zabránit střetnutí vlaků
nebo posunujících dílů
koleje záchytné
odbočující z traťové koleje pod
dlouhým a strmým spádem,
ochraňující obsazené vlakové
cesty před najetím vozidlem