06 Železniční stavby 2
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Hlavové stanice, vlaky odjíždějí opačným směrem než přijely
Smíšené stanice.
Podle účelu a povahy práce se stanice dělí na:  
osobní,
nákladní,
smíšené.
Při styku na hranicích států se zřizují stanice přechodové nebo výměnné, 
případně překládkové.  
Stanice na styku dvou proudových soustav trakčního vedení se označují 
jako stykové, v současné době se nezřizují.  
Koleje ve stanicích 
Koleje se dělí na koleje traťové, staniční a pro zvláštní účely.
Staniční koleje se dělí na dopravní a manipulační.
Dopravní koleje jsou určeny pro vjezdy vlaků do stanice a odjezdy z ní.
Pokračováním traťových kolejí mezi kolejovými rozvětveními na zhlavích 
železničních stanic jsou koleje hlavní.  
Koleje předjízdné slouží k předjíždění a křižování vlaků.
Pro vlaky končící ve stanici a vlaky výchozí jsou určeny koleje vjezdové 
a odjezdové. 
Koleje ve stanicích
žst. Telč
žst. Slavkov u Brna
Koleje ve stanicích
Manipulační koleje slouží k nakládce a vykládce, třídění a odstavování 
kolejových vozidel apod. Nelze na ně stavět vlakové cesty, obsluha se 
provádí posunem. 
odstavné koleje, sloužící k odstavování vozů
výtažné koleje, které jsou kusé a jsou zapojeny do kolejiště tak, aby bylo možno 
na ně zajíždět s vozy, kterými má být manipulováno 
seřaďovací, které slouží k třídění souprav vlaků
čekací koleje
spojovací koleje, které spojují části železničních stanic
lokomotivní koleje pro jízdu hnacích vozidel
objízdné koleje pro objíždění souprav vozů hnacími vozidly
nakládací a vykládací
překládkové
poštovní
správkové, dezinfekční a čistící
Koleje pro zvláštní účely
koleje odvratné 
mají zabránit střetnutí vlaků 
nebo posunujících dílů 
koleje záchytné 
odbočující z traťové koleje pod 
dlouhým a strmým spádem, 
ochraňující obsazené vlakové 
cesty před najetím vozidlem 
