Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Konstrukce a dopravní stavby - otázky ke zkoušce

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.88 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

17. Dopravny a širá trať, rozdělení železničních stanic, číslování kolejí

Železniční trať -dopravny • stanice

• výhybny

• hlásky

• hradla

• oddílová návěstidla automatického traťového zabezpečovacího zařízení

- šírá trať

Dopravny – jsou místa pro řízení sledu vlaků.

Stanice – je dopravna s kolejovým rozvětvením, umožňující předjíždění a

křižování vlaků, přepravu cestujících, podej a výdej zboží a při

větším kolejovém vybavení roztřídění a sestavování vlaků.

Rozdělení stanic

- podle uspořádání kolejiště

• průjezdové

• hlavové

• smíšené

- podle účelu a povahy práce

• osobní

• nákladní

• smíšené

18. Výhybky a výhybkové konstrukce, jednoduchá výhybka (základní pojmy)

Výhybky jsou konstrukce žel. svršku používající se k rozvětvení

koleje do dvou a více kolejí, zpravidla spolu rovnoběžných.

Základní pojmy :

výměna – část výhybky, ve které se rozvětvuje jedna kolej ve dvě

srdcovka - část výhybky, ve které protíná vnější kolejnicový pás odbočné koleje vnitřní

pás hlavního směru

střední část – kolejnice ležící mezi výměnou a srdcovkou

úhel odbočení – úhel daný osami kolejí hlavního přímého směru a odbočné větve

bod odbočení – průsečík os hlavního směru a odbočné větve

matematický bod křížení – teoretický hrot srdcovky, průsečík pojízdné hrany vnějšího kolejnicového pasu odbočné

větve a pojízdné hrany kolejnicového pásu hlavního směru

stavební délka výhybky – určena délkou mezi výměnovým stykem ( styk na začátku výhybky) a stykem koncovým v

hlavní větvi

Rozdělení výhybek

Podle směru odchýlení odbočné větve :

Levá – díváme-li se od výměny k srdcovce, odchyluje se odbočná větev od

přímé do leva

Pravá

Podle konstrukčního uspořádání :

Jednoduché

V základním tvaru s hlavní větví přímou a odbočnou, vedlejší větví obloukovou

Obloukové (jednostranné, oboustranné) – vzniklé transformací jednoduchých

výhybek, tak že původní přímá větev a tím i odbočná leží v oblouku

Oboustranné – (staré stupňové soustavy) osy obou větví se odchylují od osy

výměny

Symetrické

Křižovatkové (celé, poloviční) – umožňují při křižování dvou přímých kolejí

přechod z jedné do druhé koleje v obou směrech (celá křižovatková

výhybka), nebo pouze v jednom směru (poloviční křižovatková výhybka)

Dvojité

Témata, do kterých materiál patří