Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Konstrukce a dopravní stavby - otázky ke zkoušce

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.88 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

niveleta temene kolejnicového pásu – bokorysný průmět

temene nepřevýšeného kolejnicového pásu

niveleta koleje – bokorysný průmět spojnic průsečíků osy

symetrie kolejnicového profilu a podélné osy úložných

(horních) ploch kolejnicových podpor pod nepřevýšeným

kolejnicovým pásem

13. Rozchod koleje, převýšení koleje, směrové a sklonové poměry

14. Průjezdní průřez, osová vzdálenost kolejí

Průjezdný průřez - je obrys obrazce v

rovině kolmé k ose koleje, jehož osa je

kolmá ke spojnici temen kolejnic a

prochází středem koleje.

Pohybem průjezdního průřezu ve

směru podélné osy je nad kolejí

vymezen volný prostor pro bezpečný

průjezd vozidel.

- odvozuje se z něj prostorové

uspořádání tratí, staveb a zařízení

celostátních drah a vleček.

- základní, jmenovitý, mezní

Základní tvary PP dané ČSN 73 63 20

- Z-GC zahrnuje širší vozidla

- Z-GB

- Z-GČD

Pro elektrizovanou trať se k profilu přidává tzv. nástavec

Osová vzdálenost: 4m (ve stanicích 5m)

15. Železniční spodek, pražcové podloží, odvodnění

Spodek: konstrukce, která je z velké části vybudována stavební úpravou terénu a je tvořena zemním tělesem a umělými stavbami

  • Těleso žel.spodku

  • Odvodňovací stavby)

  • Otevřená-z povrchu (příkopy, rygoly)

  • Krytá-podzemní voda(trativody, výpusti, geodrény, šachty)

    • Zdi(opěrné, obladní)

    • Mosty, tunely

16. Železniční svršek, kolejnice, pražce, upevnění, kolejové lože

- Železniční svršek je část trati, která plní nosnou a vodicí funkci pro jízdu drážního vozidla, je tvořena kolejnicemi, kolejnic. podporami s upevněním kolejnic a kolej. ložem. V příčném řezu je vymezen plání tělesa železničního spodku.

Železniční svršek, kolejnice, pražce, upevnění, kolejové lože

Tvar kolejnic, jejich rozměry a únosnost, způsob připevnění k pražci, typ podkladnic a upevňovadel, druh pražců a jejich hustota v koleji, délka kolejnic, konstrukce styku, uspořádaní kolejového lože závisejí na:

důležitosti trati, intenzitě provozu, velikosti nápravových tlaků, traťové rychlosti, spadových poměrech

- Pražce -vytvářejí spolu s kolejnicovými pásy kolejový rošt

-zajišťují stálost rozchodu koleje a roznášení účinku zatížení od pohybujících se vozidel do pražcového podloží

příčné(nejčastěji používané), blokové, deskové, dřevěné (u nás borové, modřínové, bukové, dubové), ocelové, betonové (železobetonové nebo z předpjatého betonu), z plastu

Upevnění - Přímé-kolejnice přímo nebo s podkladnicí je upevněna k podkladu společnými upevňovadly.

Nepřímé-kolejnice je k podkladnici upevněna jedním druhem a podkladnice k podkladu dalším druhem upevňovadel

- Kolejové lože - slouží k roznášení tlaků pražců na pláň železničního spodku (min. tl. 300 mm pod pražcem), k výškové a směrové regulaci koleje a k odvodnění železničního svršku.

Témata, do kterých materiál patří