Železniční stavby 05
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Podélný sklon koleje v tunelu je potřeba volit s ohledem na zajištění
odvodnění koleje, zpravidla se volí ne nižší jak 3 ‰.
Úseky stejného sklonu mají být co nejdelší.
Zaoblení lomu sklonu
Zaoblení lomu sklonů se provádí parabolickým obloukem druhého
stupně se svislou osou;
R
x
y
2
2
1000
2
2
1
s
s
R
t
v
z
v
z
v
R
t
y
2
2
Typy výškových oblouků
vypuklý
vydutý
Typy výškových oblouků
vrcholový
údolnicový
svahové
Železniční trať v příčném řezu
Tvar a rozměry průřezu Z-GC
Průjezdný průřez je obrys obrazce v rovině kolmé k ose koleje, jehož osa je
kolmá ke spojnici temen kolejnic a prochází středem koleje. Pohybem
průjezdného průřezu ve směru podélné osy je nad kolejí vymezen volný
prostor pro bezpečný průjezd vozidel.
Odvozuje se z něj prostorové uspořádání
tratí, staveb a zařízení celostátních drah a
vleček.
Základní, jmenovitý, mezní.
Základní tvary PP dané ČSN 73 63 20
- Z-GC zahrnuje širší vozidla
- Z-GB
- Z-GČD
Pro elektrizovanou trať se k profilu
přidává tzv. nástavec.
Železniční trať v příčném řezu
Spodní část průjezdného průřezu
Nástavec průjezdného průřezu pro elektrizované
tratě
Mostní průjezdný průřez jednoduchý
Mostní průjezdný průřez sdružený