Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




M03 - Konstrukce jeřábové dráhy

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.31 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

0

s

 m

,

vx

=

10

,

1

=

δ

 kN

,

,

,

V

 kN

,

,

,

V

 kN

,

,

,

V

 kN

,

,

,

V

,

,

,

,

18

33

1

1

16

30

84

33

1

1

76

30

99

142

1

1

99

129

07

144

1

1

97

130

min

2

min

1

max

2

max

1

=

=

=

=

=

=

=

=

Návrhové hodnoty zatížení: 

F

,n

i,

i,

F

,n

i,

i,

γ

V

V

γ

V

V

=

=

min

min

max

max

kde 

F

γ .. součinitel zatížení. Hodnota se určí dle [1], tab. 9 pro následující pa-

rametry: 

•  Osazení zařízení proti přetížení jeřábu 

• 

1

65

,

1

>

=

m

V

b

 (Vb a m … viz výše) 

2

,

1

=

F

γ

 kN

,

,

,

V

 kN

,

,

,

V

 kN

,

,

,

V

 kN

,

,

,

V

,

,

,

,

82

39

2

1

18

33

61

40

2

1

84

33

59

171

2

1

99

142

88

172

2

1

07

144

min

2

min

1

max

2

max

1

=

=

=

=

=

=

=

=

- 18 (64) - 

Zatížení jeřábové dráhy 

Poznámka: Pro návrh nosných prvků jeřábové dráhy jsou nezbytné maximální 
hodnoty svislých zatížení od kol jeřábu V1,max a V2,max. Minimální hodnoty svis-

lých zatížení od kol jeřábu V1,min a V2,min se využijí při návrhu sloupů objektu. 

3.3.3  Podélné brzdné síly 

Jedná se o setrvačné síly, vznikající při rozjezdu a brzdění jeřábu (mostu). Síly 
mohou působit v obou směrech na pojížděné hraně kolejnic. 

n

n

V

B

Σ

= 1

,

0

kde 

… součet svislých zatížení brzděných nebo hnaných kol jeřábu na vy-

šetřované větvi jeřábové dráhy, uvažované charakteristickými hod-
notami.  

n

V

V našem příkladu je poháněná (a brzděná) jedna náprava jeřábu (

). 

1

R

 kN

,

,

,

B

 kN

,

,

,

B

F

n

85

15

1

1

41

14

115b)

čl.

[1],

(dle

1

,

1

41

14

07

144

1

1

0

=

=

=

=

=

γ

3.3.4  Příčné brzdné síly 

Jedná se o setrvačné síly, vznikající při rozjezdu a brzdění jeřábové kočky s 
břemenem. Působení sil se uvažuje v obou směrech v místě dotyku kola jeřábu 
a kolejnice. 

cn

n

t

V

B

05

,

0

, =

kde 

... zatížení kol jeřábu od hmotnosti kočky s břemenem v krajní poloze, 

uvažované charakteristickými hodnotami (Obr. 3.5).  

cn

V

Obr. 3.5: Určení Vcn

kN

,

,

)

,

,

(

,

V

kN

,

,

,

P

cn

50

204

8

22

958

0

8

22

47

213

47

213

0

200

47

13

=

=

=

+

=

kN

,

,

,

B

,

γ

 kN

,

,

,

B

t

F

t,n

25

11

1

1

23

10

115b)

čl.

[1].

(dle

1

1

23

10

50

204

05

0

=

=

=

=

=

- 19 (64) 

Kovové konstrukce I – BO04-M03 Konstrukce jeřábové dráhy 

3.3.5  Síla od příčení a jiných nerovnoměrností při pojezdu na 

jeřábové dráze 

Jedná se o síly, vznikající pojezdem jeřábu na dráze, působí v místě dotyku kol. 
U jeřábů s oboustrannými nákolky na kolech a motorickým pohonem platí: 

Témata, do kterých materiál patří