Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




IZMP Znalostní management - Shrnutí učiva

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.03 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Tacitní znalosti – problém zachycení a sdílení

vázány na kontext a osobu (využít komunity)

Explicitní znalosti – explicitní část báze

zveřejnit – firemní intranet, nástěnky, atd.

Cíl: Udržovat znalostní bázi živou!

 6.3  Implementace znalostního managementu

Cílem vytvořit systém efektivní práce se znalostmi – znalosti vytvářet, vyhledávat, sdílet, používat

- 31 -

Vrcholový management hraje hlavní roli – zajistit podporu procesu
Empiricky zjištěno – implementaci aplikovat v následujících fázích:

Fáze 1 – Začátek
Fáze 2 – Poznávání a experimentování
Fáze 3 – Pilotní projekty
Fáze 4 – Rozšiřování a podpora
Fáze 5 – Institucionalizace

- 32 -

Document Outline

  • 1 Přednáška 1
    • 1.1 Současné přístupy k řízení
      • 1.1.1 Nejpoužívanější přístupy
      • 1.1.2 Shrnutí
    • 1.2 Manažerské funkce
      • 1.2.1 Koncepce manažerských funkcí
      • 1.2.2 Jiný způsob dělení
    • 1.3 Manažerské role
      • 1.3.1 Shrnutí
    • 1.4 Kritické faktory úspěchu
      • 1.4.1 Rámec 7S faktorů
      • 1.4.2 EFQM Model Excelence
  • 2 Přednáška 2
    • 2.1 Úvod do znalostního managementu
    • 2.2 Historický vývoj znalostního managementu
    • 2.3 Prostředí znalostního managementu
    • 2.4 Systémový pohled na znalostní management
    • 2.5 Rámcové práce znalostního managementu
      • 2.5.1 Rámcová práce D. Apostoloua a G. Metzase
      • 2.5.2 Rámcová práce K. Wiiga
      • 2.5.3 Model SECI
  • 3 Přednáška 3
    • 3.1 Řetězec data – informace – znalosti
      • 3.1.1 Základní třístupňová hierarchie
    • 3.2 Další pohledy na řetězec dle přístupu jednotlivých autorů
      • 3.2.1 Vejlupkův přístup
      • 3.2.2 Bělohlávkův přístup
    • 3.3 Znalost – definice, klasifikace
    • 3.4 Intelektuální kapitál – definice, klasifikace, modely
      • 3.4.1 Model tržní hodnoty dle společnosti Skandia
      • 3.4.2 Model intelektuálního kapitálu dle A. Brookingové
  • 4 Přednáška 4
    • 4.1 Znalostní strategie
    • 4.2 Organizační struktura
      • 4.2.1 Organizační struktura shora dolů
      • 4.2.2 Organizační struktura zdola nahoru
      • 4.2.3 Kombinovaná organizační struktura
    • 4.3 Trh znalostí
      • 4.3.1 Účastníci trhu znalostí
      • 4.3.2 Směna znalostí
    • 4.4 Znalostní aktiva
  • 5 Přednáška 5
    • 5.1 Charakteristika manuálního a znalostního pracovníka
      • 5.1.1 Znalostní pracovník
      • 5.1.2 Manuální pracovník
    • 5.2 Klasifikace znalostních pracovníků
      • 5.2.1 Enneagram osobnosti
      • 5.2.2 Matice KWP
      • 5.2.3 Klasifikace dle T. Davenporta
    • 5.3 Řízení znalostních pracovníků
    • 5.4 Generace X, Y, Z
      • 5.4.1 Generace X
      • 5.4.2 Generace Y
      • 5.4.3 Generace Z
      • 5.4.4 Mezigenerační spolupráce ve firmách
  • 6 Přednáška 6
    • 6.1 Holistický model managementu znalostí
    • 6.2 Nástroje a metody znalostního managementu
      • 6.2.1 Společný jazyk

Témata, do kterých materiál patří