Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




IZMP Znalostní management - Shrnutí učiva

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.03 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

- 27 -

Obrázek 16: Holistický model

Význam benchmarkingu z hlediska řízení znalostí

Benchmarking aplikovaný uvnitř organizace

mezi pobočkami firmy

mezi firemními úseky

mezi dvěma spolupracujícími organizacemi, atd.

 6.2.3  Sebehodnocení

Podporuje možnost:

navázat spojení mezi účastníky trhu znalostí

učit se od jiných

Princip sebehodnocení:

identifikace množiny zúčastněných jednotek (pobočky, obchod. jednotky)

vzájemná identifikace oblastí

ve kterých jsou dobří (prostor pro sdílení znalostí)

oblastí, kde vlastní znalosti postrádají (prostor pro zlepšení)

Diagram řekyGrafický nástroj pro porovnání konkrétní jednotky (pobočky) s ostatními či s celkem

- 28 -

Obrázek 17: Diagram řeky

Diagram schodištěNástroj, jež napomáhá identifikovat:

Dodavatelé znalostí – ty, kteří budou znalosti spíše předávat

Poptávka po znalostech – ty, kteří budou znalosti více přijímat

Graficky porovnává současné a budoucí (cílové) výsledky sebehodnocení

 6.2.4  Asistence

Charakteristika:

týká se konkrétního problému

rady se získávají od osob mimo vlastní tým

zjišťují se možné přístupy a nové způsoby řešení

podporuje sdílení znalostí a učení se účastníků navzájem

je založena na spolupráci

mezi zúčastněnými rozšiřuje síť kontaktů

- 29 -

Obrázek 18: Diagram schodiště

Obrázek 19: Asistence

 6.2.5  AAR (After Action Review)

Metoda operativního zpětného hodnocení
Napomáhá:

zlepšit svoji schopnost poučit se během akce

zdokonalit práci týmu

Cíl metody:

poskytnou jednotlivci (týmu) jednoduchý způsob jak se bezprostředně poučit jak z úspěchu, 
tak z neúspěchu a to bez ohledu na celkovou délku daného úkolu

Princip metody:

otevřená diskuse nepřesahující 20 minut

každý z účastníků odpovídá na 4 jednoduché otázky:

Co se mělo dle předpokladu stát?

Co se skutečně stalo?

Proč došlo k rozdílům?

Co se z toho můžeme naučit?

Síla hodnocení AAR

jednoduchost– zajistit, aby jej bylo možno provádět kdykoliv a kdekoliv

Témata, do kterých materiál patří