Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




IZMP Znalostní management - Shrnutí učiva

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.03 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

rozhodující není tacitní znalost konkrétního pracovníka

- 24 -

Obrázek 14: Matice KWP

 5.2.3  Klasifikace dle T. Davenporta

Klasifikace je založena na 2 dimenzích (složitost práce, úroveň závislosti)

Identifikuje čtyři skupiny

 5.3  Řízení znalostních pracovníků

Vzrůstající trend potřeby řízení znalostních pracovníků → stále více pracovníků lze označit za 
znalostní pracovníky v důsledku technického a společenského vývoje → zvýšené nároky na řízení 
znalostních pracovníků
Přístupy, metody, návrhy, nástroje jak znalostní pracovníky (ZP) řídit, vychází z jejich klasifikace

1. Řízení ZP na základě enneagramu osobnosti2. Řízení ZP na základě matice KWP3. Řízení ZP na základě klasifikace Devenporta

 5.4  Generace X, Y, Z

Definice pojmu generace:
„Označení velké skupiny lidí, kteří jsou začleněny do společnosti socializováni přibližně ve stejné  
době, a pojí je proto dobově podmíněný styl života a způsob myšlení.“

Zaběhlý termín v demografii, sociálních vědách, marketingu, aj.

- 25 -

Obrázek 15: Klasifikace dle T. Davenporta

Neostrý pojem: Příslušnost do stejné generace je relativní a závisí na kontextu. Do stejné generace 
patří lidé přibližně stejně staří → vrstevníci

 5.4.1  Generace X

Lidé narozeni přibližně v letech 1965 – 1982
Vlastnosti:

Disponují letitými zkušenostmi v oboru

Často zastávají nejrůznější manažerské pozice (není podmínkou)

Disponují cennými kontakty

Uživatelsky ovládají práci s PC a Internet

 5.4.2  Generace Y

Lidé narozeni přibližně v letech 1985 – 1995
Vlastnosti:

Od dětství používá ICT (komunikativní, přes Internet, vytvářejí virtuální komunity, jsou 
otevření novým myšlenkám)

Požadují vyšší životní úroveň

Důraz kladou na osobní uplatnění (úspěšná kariéra, jsou ambiciózní)

Zajímají se o svůj osobní život (partnerské a rodinné vztahy)

Témata, do kterých materiál patří