IZMP Znalostní management - Shrnutí učiva
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
•
Naplno využívají všech možností, jež jim otevřená společnost nabízí (např. cestování,
ovládají cizí jazyky, atd.)
•
Mají smysl pro týmovou práci
•
V pracovním životě často požadují flexibilní pracovní dobu
5.4.3 Generace Z
Lidé narozeni přibližně v letech 1995 – současnost
Vlastnosti:
•
Po celý život využívají komunikační a mediální technologie (Internet, mobilní telefony,
MP3 přehrávače, mobilní telefony, YouTube, atd.)
•
Typické je pro ni život online a v rychlém tempu → okamžité sdílení myšlenek a poznatků
na různá témata s využitím různých médií a produktů
5.4.4 Mezigenerační spolupráce ve firmách
Typická pro kreativní obory (reklamní agentury, PR agentury, aj.) a pro obor zdravotnictví
- 26 -
6 Přednáška 6
Holistický model, nástroje, metody implementace
6.1 Holistický model managementu znalostí
•
Na problematiku řízení znalostí pohlíží komplexně
•
Každá z jeho částí tvoří při procesu řízení znalostí nezbytnou část celku
•
Výsledek holistického přístupu je považován za více, než je suma výsledků každé jeho části
(→ systémový přístup)
Hlavní cíl znalostního managementu:
•
dokázat spojit „ty co vědí“, s těmi „co potřebují vědět“ (trh znalostí)
•
k naplnění cíle – využívá nejrůznější nástroje a metody
6.2 Nástroje a metody znalostního managementu
6.2.1 Společný jazyk
Vytvoření společného jazyka – základní předpoklad pro sdílení znalostí
Není-li společný jazyk kvalitně nastaven → nedorozumění, komplikace
6.2.2 Benchmarking
Metoda, pomocí které organizace identifikují výkonnostní rozdíly v porovnání s externími
„standardy“ (např. s úspěšnou konkurencí).
Aplikace: porovnávání výrobků, pracovních postupů, atd.