Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




IZMP Znalostní management - Shrnutí učiva

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.03 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

uvolnění činnostem vyššího managementu

možnost detailněji se věnovat strategickým úkolům

detaily realizace deleguje na střední úroveň řízení

Typický představitel: hypertextová organizační struktura

- 19 -

Hypertextová organizační struktura – ze středu nahoru a pak dolů

1. Znalostní základna

veškeré explicitní znalosti (dokumenty, databáze)

veškeré tacitní znalosti (znalosti týkající se firem. kultury a uznávaných postupů)

2. Podnikatelská úroveň

zde probíhají rutinní činnosti – uživatel znalostí

3. Projektové týmy

zde jsou voleni jednotliví členové, jež jsou vhodní ke splnění konkrétního úkolu

po splnění úkolu jsou rozpuštěni a přesunuti do znalostní základny, kde předávají své 
získané znalosti

následuje  přesun  do  druhé  úrovně,  ve   které  se  věnují  administrativním  činnostem  a 
čekají na další úkol

 4.3  Trh znalostí

Definice: Místo (např. organizace), kde dochází ke směně (fyzicky a virtuálně) informací a znalostí 
(explicitní, tacitní)

Místa směn pro:

1. Explicitní znalosti

základem je kvalitní informační systém

zlepšuje dynamiku trhu znalostí

2. Tacitní znalosti (problém s jejich sdílením)

může se jednat o nejrůznější místa

prostory s automaty na kávu

jídelny

jiné prostory (kuřárny)

účasti na konferencích

účasti na veletrzích

atd.

 4.3.1  Účastníci trhu znalostí

Kupující – pracovníci potřebující znalost k plnění svých úkolů

Prodávající – pracovníci, kteří disponují znalostí, jež jiní potřebují

Zprostředkovatelé – obvykle manažeři, připadně sekretářky, ...

- 20 -

 4.3.2  Směna znalostí

Směna za peníze:

s externím subjektem (právník, daňový poradce, atd.)

Další formy směny:

Reciprocita – dobrovolné předávání znalostí, role se mohou v budoucnu otočit

Reputace  –   důvody  materiálního   (touha   po   povýšení,   atd.)   nebo   finančního   charakteru 
(zvýšení platu, prémie, atd.)

Témata, do kterých materiál patří