IZMP Znalostní management - Shrnutí učiva
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
6.2.6 Retrospekce
•
Obvykle používaná při procesu učení se po akci
•
Představuje realizaci hodnotící schůze – svolána po dokončení projektu (úkolu)
•
obdobná struktura jako AAR
•
na rozdíl od AAR jde ale do větší hloubky (detailnější řešení problému)
•
shrnuje veškeré předchozí dění
•
Pozitivně působí na myšlení týmu
•
Dokáže identifikovat silná místa
◦
pochválit tým před ostatními
◦
poskytuje motivaci pro další práci
•
Poskytuje příležitost pro oficiální ukončení projektu
6.2.7 Adresář znalostí
Možno využít při vyhledávání lidí s potřebnými znalostmi a dovednostmi
Forma a obsah adresáře závisí především na velikost organizace:
•
malá organizace - stačí nástěnky typu „Kdo je kdo“
- 30 -
•
velká organizace – např. „Podnikové zlaté stránky“
Systém dobře zavedeného a fungujícího adresáře znalostí
•
má doplňovat oficiální systém pro řízení lidských zdrojů (HR systémy)
Cíl adresáře znalostí
•
poskytnout věrohodnou reprezentaci dané osoby (podrobnější, než běžné osobní materiály)
•
výhodou je zachování osobní povahy (HR systémy ji obvykle nemají)
6.2.8 Pracovní sítě (komunity)
Skupiny jednotlivců, kteří jsou v kontaktu a sdílejí své znalosti, protože:
•
mají společný zájem (např. o automobily)
•
jsou na sobě vzájemně závislí (např. spolu bydlí v jedné vzdálené opuštěné vesnici)
•
je spojuje duch spolupráce (např. musí vyřešit problém, který je natolik rozsáhlý a
komplikovaný, že by jej sami nemohli zvládnout)
Určeno především pro sdílení tacitních znalostí
Sociometrie – metoda jež měří neformální vztahy ve skupině
Sociograf – grafické znázornění výsledků sociometrického šetření
Klasifikace sítí:
1. Zájmové
2. Pracovní (podpůrné) sítě
3. Úkolové (realizační sítě)
6.2.9 Znalostní báze
Systém pro zachycování znalostí