Finance podniku - Výpisky na zkoušku
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Capital Budgeting
plánování a řízení investic (klíčové oblasti: objem, čas a riziko spojené s budoucími peněžními toky)
Capital Structure
kdy a jak získávat vlastní a cizí zdroje financování, náklady kapitálu, optimalizace kapitálové struktury
Working Capital Management
jak řídit každodenní finanční aktivity podniku (řízení zásob, credit management, krátkodobé půjčky)
2. Náplň a úlohy finančního řízení
Oddělení „Financování“ plní úlohy:
Řízení aktiv – strukturování majetkové strany (rozhodování o alternativních investicích)
Řízení pasiv – strukturování zdrojové strany (rozhodování o alternativách financování)
Řízení informací – dokumentační funkce (zejména v rámci finančního a vnitropodnikového účetnictví), vztahy k poskytovatelům kapitálu
Řízení rizik – identifikování a ohodnocení rizikových pozic, rozhodování o opatření na omezení rizika (např. zajištění otevřené devizové expozice v případě operací s cizími měnami)
Managementu oddělení financí jsou podřízeny minimálně dva úseky
Treasury - opatřování finančních zdrojů, krátkodobé finanční plánování a řízení rizik
Controlling - dozor nad investičním plánováním, účetnictvím a daňovými otázkami
Informace pro finanční řízení poskytuje
FINANČNÍ ÚČETNICTVÍ
Účetní jednotky účtují o stavu a pohybu majetku a jiných aktiv, závazků a jiných pasiv, o výnosech, nákladech a výsledku hospodaření
Podnik se stane účetní jednotkou
Na základě zápisu do obchodního rejstříku
Na základě vlastního rozhodnutí
V případě, že obrat za bezprostředně předcházející kalendářní rok přesáhl částku 25 000 000 Kč
MANAŽERSKÉ ÚČETNICTVÍ
3. Cíle podnikových financí
Monetární podniková ekonomika chápe podnik jako součást sítě smluvních vztahů.
Explicitní nároky (smlouvy) - Zákazník podniku má po uzavření kupní smlouvy nárok na realizaci dodávky
Implicitní nároky - Již před uzavřením kupní smlouvy ale očekává, že může požadovat poradenství a seriózní jednání.
Podnikání je soustavná činnost prováděná samostatně, vlastním jménem, na vlastní odpovědnost a za účelem dosažení zisku.
v důsledku separace vlastnictví od řízení mohou manažeři relativně nezávisle rozhodovat o budoucím vývoji podniku
Výhody manažerů - informační asymetrie (nadhodnocování výsledků, zkreslování účetních informací, machinace s majetkem)
Výhody vlastníků - nahraditelnost manažerů, trh výrobků a služeb (rentabilita), finanční tr