Základy managementu - Výpis přednášek 2011
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Měřidla:
organizace určí měřidla (MMZ) potřebná pro poskytnutí důkazů o shodě produktu s určenými požadavky
zařízení musí být ve specifikovaných intervalech kalibrováno nebo ověřováno, identifikováno, aby bylo možné určit stav kalibrace, zabezpečeno před neoprávněným seřízením, znehodnocením a poškozením
udržovat záznamy
Kapitola 8 – měření, analýza a zlepšování
Spokojenost zákazníka:
firma musí:
identifikovat zdroje informací o spokojenosti zákazníků
stanovit způsoby komunikace, metody sběru údajů
specifikovat metodiku a frekvenci přezkoumávání získaných informací
lze provádět:
sledování stížností a reklamací
přímou komunikaci se zákazníky
dotazníky, zprávy z médií, …
Interní audit:
dává vedení zpětnou vazbu, zda je QMS kvalitně implementován a je udržován ve shodě s požadavky v dokumentaci
identifikuje potencionální příležitosti ke zlepšení
postup pro interní audit zahrnuje:
cíl auditu
jeho četnost
odpovědnosti
požadavky a metodiku
způsoby zaznamenávání výsledků a podávání zpráv o výsledku
Monitorování a měření procesů:
firma musí identifikovat a aplikovat vhodné metody monitorování a měření pro hodnocení efektivnosti a účinnosti procesů QMS
tyto metody musí prokázat schopnost procesů dosáhnout plánované výsledky, v opačném případě je potřeba provést nápravu a opatření k nápravě, aby se zajistila shoda produktu
Monitorování a měření produktu:
firma musí specifikovat požadavky na měření, které současně zahrnují kritéria přijatelnosti produktů a používat vhodné metody měření a sledování znaků produktu, aby si ověřila, že jsou splněny všechny požadavky na produkt
firma musí postupy používané pro měření a sledování produktů přezkoumávat a přijímat opatření ke zlepšení
aplikace kontrolních a zkušebních plánů
Řízení neshodného produktu:
firma musí zajistit, že produkt, který není ve shodě s požadavky, nebude použit nebo dodán zákazníkovi
každou zjištěnou neshodu je potřeba identifikovat, zaznamenat, přezkoumat a vypořádat (opravit, přijmout s výjimkou, přeřadit do jiné třídy, zlikvidovat)
musí se udržovat záznamy o povaze neshod a provedených následných opatřeních
Analýza údajů:
firma musí stanovit systémový postup pro analýzu použitelných údajů
firma má pro provádění analýzy používat statistické metody a nástroje
na základě výsledků analýzy navrhovat další opatření
je prováděna v oblastech:
měření procesů a projektů
vypořádání zjištěných neshod
měření spokojenosti zákazníků
měření výkonnosti QMS
práce s dodavateli
Zlepšování:
firma musí neustále zlepšovat efektivnost QMS využíváním politiky jakosti, cílů jakosti, výsledků auditů, nápravných a preventivních opatření a přezkoumávání QMS vedením
firma by měla identifikovat zdroje informací, které jsou nezbytné pro neustálé zlepšování výkonnosti procesů
firma by měla definovat metody a nástroje, které bude používat pro činnosti zlepšování