Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Základy managementu - Výpis přednášek 2011

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (209.54 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Měřidla:

  • organizace určí měřidla (MMZ) potřebná pro poskytnutí důkazů o shodě produktu s určenými požadavky

  • zařízení musí být ve specifikovaných intervalech kalibrováno nebo ověřováno, identifikováno, aby bylo možné určit stav kalibrace, zabezpečeno před neoprávněným seřízením, znehodnocením a poškozením

  • udržovat záznamy

Kapitola 8 – měření, analýza a zlepšování

Spokojenost zákazníka:

  • firma musí:

    • identifikovat zdroje informací o spokojenosti zákazníků

    • stanovit způsoby komunikace, metody sběru údajů

    • specifikovat metodiku a frekvenci přezkoumávání získaných informací

  • lze provádět:

    • sledování stížností a reklamací

    • přímou komunikaci se zákazníky

    • dotazníky, zprávy z médií, …

Interní audit:

  • dává vedení zpětnou vazbu, zda je QMS kvalitně implementován a je udržován ve shodě s požadavky v dokumentaci

  • identifikuje potencionální příležitosti ke zlepšení

  • postup pro interní audit zahrnuje:

    • cíl auditu

    • jeho četnost

    • odpovědnosti

    • požadavky a metodiku

    • způsoby zaznamenávání výsledků a podávání zpráv o výsledku

Monitorování a měření procesů:

  • firma musí identifikovat a aplikovat vhodné metody monitorování a měření pro hodnocení efektivnosti a účinnosti procesů QMS

  • tyto metody musí prokázat schopnost procesů dosáhnout plánované výsledky, v opačném případě je potřeba provést nápravu a opatření k nápravě, aby se zajistila shoda produktu

Monitorování a měření produktu:

  • firma musí specifikovat požadavky na měření, které současně zahrnují kritéria přijatelnosti produktů a používat vhodné metody měření a sledování znaků produktu, aby si ověřila, že jsou splněny všechny požadavky na produkt

  • firma musí postupy používané pro měření a sledování produktů přezkoumávat a přijímat opatření ke zlepšení

  • aplikace kontrolních a zkušebních plánů

Řízení neshodného produktu:

  • firma musí zajistit, že produkt, který není ve shodě s požadavky, nebude použit nebo dodán zákazníkovi

  • každou zjištěnou neshodu je potřeba identifikovat, zaznamenat, přezkoumat a vypořádat (opravit, přijmout s výjimkou, přeřadit do jiné třídy, zlikvidovat)

  • musí se udržovat záznamy o povaze neshod a provedených následných opatřeních

Analýza údajů:

  • firma musí stanovit systémový postup pro analýzu použitelných údajů

  • firma má pro provádění analýzy používat statistické metody a nástroje

  • na základě výsledků analýzy navrhovat další opatření

  • je prováděna v oblastech:

    • měření procesů a projektů

    • vypořádání zjištěných neshod

    • měření spokojenosti zákazníků

    • měření výkonnosti QMS

    • práce s dodavateli

Zlepšování:

  • firma musí neustále zlepšovat efektivnost QMS využíváním politiky jakosti, cílů jakosti, výsledků auditů, nápravných a preventivních opatření a přezkoumávání QMS vedením

  • firma by měla identifikovat zdroje informací, které jsou nezbytné pro neustálé zlepšování výkonnosti procesů

  • firma by měla definovat metody a nástroje, které bude používat pro činnosti zlepšování

Témata, do kterých materiál patří