Základy managementu - Výpis přednášek 2011
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
zaměřit se na potřeby a očekávání zákazníků a dalších zainteresovaných stran
zabývat se jakostí produktů, výkonností procesů
mají být náročné, ale splnitelné
mají být měřitelné
mají být pravidelně přezkoumávány a v případě potřeby změněny
při realizaci uplatňovat PDCA
Odpovědnost, pravomoc, komunikace
efektivní systém managementu vyžaduje jasné stanovení odpovědností, pravomocí a vzájemných vztahů všech funkcí se systémem managementu souvisejících
toto stanovení musí zajistit vrcholové vedení
vrcholové vedení musí jmenovat člena managementu, který musí mít pravomoci a odpovědnosti k zajištění toho, že procesy QMS jsou vytvářeny, implementovány a udržovány
interní komunikace je základním předpokladem efektivního systému managementu kvality
Přezkoumání systému managementu
zajištění neustálé vhodnosti, přiměřenosti potřebám firmy a efektivnosti systému managementu
zahrnuje též posouzení příležitostí pro zlepšování a potřebu změn
přezkoumání = strukturované a podrobné hodnocení výkonnosti v kontextu strategického plánování firmy
Přezkoumává se:
výsledky z auditů systému managementu
výsledky plnění cílů
výsledky výkonnosti hodnocení výkonnosti procesů
míra spokojenosti zákazníků
míra naplnění očekávání zainteresovaných stran
stav preventivních a nápravných opatření
opatření z předchozích přezkoumání
výsledky hodnocení výkonnosti dodavatelů
změny v původních předpokladech (technologie, finance, legislativa), které mají vliv na QMS
potřeby, příležitosti a doporučení ke zlepšení
Přezkoumávání přináší:
aktualizaci politiky a cílů
stanovení nových cílů
preventivní a nápravná očekávání
opatření ke zvýšení spokojenosti zainteresovaných stran
aktualizace a zlepšení systému managementu
zlepšování produktu ve vztahu k požadavkům zákazníka
zlepšení využití zdrojů
Kapitola 6 – management zdrojů
Firma musí definovat a poskytovat zdroje potřebné pro uplatňování a udržování QMS a neustálé zlepšování jeho efektivnosti a dále pro zvyšování spokojenosti zákazníka.
Tyto zdroje zahrnují lidské zdroje, infrastrukturu, pracovní prostředí.
Vše předpokládá existenci finančních zdrojů.
Lidské zdroje:
stanovit úroveň kvalifikace pro jednotlivé funkce, která je potřeba k dosažení současných a budoucích cílů
poskytovat výcvik nebo jiná opatření k jejich dosažení
hodnotit efektivitu provedených opatření
zajišťovat vědomí závažnosti a důležitosti činnosti pracovníků a toho, jak přispívají k dosažení cílů
Infrastruktura:
souhrnný název probudou, vybavení, zařízení, nástroje, HW, SW, apod.
firma musí definovat a opatřit infrastrukturu potřebnou pro dosažení shody s požadavky na produkt, cílů, výkonnosti, způsobilosti, nákladů, bezpečnosti, apod.
firma musí zajistit její fungování