Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Základy managementu - Výpis přednášek 2011

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (209.54 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • zaměřit se na potřeby a očekávání zákazníků a dalších zainteresovaných stran

  • zabývat se jakostí produktů, výkonností procesů

  • mají být náročné, ale splnitelné

  • mají být měřitelné

  • mají být pravidelně přezkoumávány a v případě potřeby změněny

  • při realizaci uplatňovat PDCA

Odpovědnost, pravomoc, komunikace

  • efektivní systém managementu vyžaduje jasné stanovení odpovědností, pravomocí a vzájemných vztahů všech funkcí se systémem managementu souvisejících

  • toto stanovení musí zajistit vrcholové vedení

  • vrcholové vedení musí jmenovat člena managementu, který musí mít pravomoci a odpovědnosti k zajištění toho, že procesy QMS jsou vytvářeny, implementovány a udržovány

  • interní komunikace je základním předpokladem efektivního systému managementu kvality

Přezkoumání systému managementu

  • zajištění neustálé vhodnosti, přiměřenosti potřebám firmy a efektivnosti systému managementu

  • zahrnuje též posouzení příležitostí pro zlepšování a potřebu změn

  • přezkoumání = strukturované a podrobné hodnocení výkonnosti v kontextu strategického plánování firmy

  • Přezkoumává se:

    • výsledky z auditů systému managementu

    • výsledky plnění cílů

    • výsledky výkonnosti hodnocení výkonnosti procesů

    • míra spokojenosti zákazníků

    • míra naplnění očekávání zainteresovaných stran

    • stav preventivních a nápravných opatření

    • opatření z předchozích přezkoumání

    • výsledky hodnocení výkonnosti dodavatelů

    • změny v původních předpokladech (technologie, finance, legislativa), které mají vliv na QMS

    • potřeby, příležitosti a doporučení ke zlepšení

  • Přezkoumávání přináší:

    • aktualizaci politiky a cílů

    • stanovení nových cílů

    • preventivní a nápravná očekávání

    • opatření ke zvýšení spokojenosti zainteresovaných stran

    • aktualizace a zlepšení systému managementu

    • zlepšování produktu ve vztahu k požadavkům zákazníka

    • zlepšení využití zdrojů

Kapitola 6 – management zdrojů

Firma musí definovat a poskytovat zdroje potřebné pro uplatňování a udržování QMS a neustálé zlepšování jeho efektivnosti a dále pro zvyšování spokojenosti zákazníka.

Tyto zdroje zahrnují lidské zdroje, infrastrukturu, pracovní prostředí.

Vše předpokládá existenci finančních zdrojů.

Lidské zdroje:

  • stanovit úroveň kvalifikace pro jednotlivé funkce, která je potřeba k dosažení současných a budoucích cílů

  • poskytovat výcvik nebo jiná opatření k jejich dosažení

  • hodnotit efektivitu provedených opatření

  • zajišťovat vědomí závažnosti a důležitosti činnosti pracovníků a toho, jak přispívají k dosažení cílů

Infrastruktura:

  • souhrnný název probudou, vybavení, zařízení, nástroje, HW, SW, apod.

  • firma musí definovat a opatřit infrastrukturu potřebnou pro dosažení shody s požadavky na produkt, cílů, výkonnosti, způsobilosti, nákladů, bezpečnosti, apod.

  • firma musí zajistit její fungování

Témata, do kterých materiál patří