Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Základy managementu - Výpis přednášek 2011

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (209.54 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • nejčastěji aplikována provozními manažery

  • velký význam tzv. samokontroly jednotlivých výkonných pracovníků

  • Následná (kontrola zpětnou vazbou)

    • provádí se po skončení aktivity, nejznámější forma kontroly

    • informace jsou získány následně až po vynaložených nákladech

    • zabývá se především

      • analýzou finančních výkazů

      • analýzou nákladů

      • kontrolou jakosti

      • výkonností pracovníků

  • Kontrola jakosti

    • metriky při kontrole jakosti těsně souvisejí s požadavky zákazníků

    • kontrola jakosti zajišťuje parametry výstupů a z toho dedukuje, nakolik je celý proces pod kontrolou

    • historicky byla prováděna u hotových výrobků, bouřlivé změny v posledních třech dekádách – jakost produkce při současných přístupech není otázkou kontroly závěrečných fází procesu

    • na jakosti produkce se podílejí všechny činnosti produkčních procesů

    • některé zásady:

      • je třeba bránit vzniku vad a tím i poklesu produktivity

      • všechny práce je potřeba provádět správně napoprvé, zabránit vzniku víceprací

      • jsou-li všichni odpovědní za jakost, je možné minimalizovat operace zaměřené na kontrolu

    • aplikací těchto zásad dochází ke zvýšení jakosti a snížení nákladů

    • „Jakost se nedá kontrolovat, musí se vyrobit“

    TQM

    O definici se pokouší celá řada autorů, lepší uchopení tohoto pojmu umožní popis EFQM.

    Pro podnik, který aplikuje proces TQM je charakteristické:

    • trvalé zlepšování schopností plnit požadavky zákazníků, vlastníků, zaměstnanců i okolní společnosti s cílem zajistit prosperitu organizace

    • jakost se stává otázkou každého pracovníka

    • firemní kultura vytváří klima pro dosažení strategických cílů, spojeno se změnou myšlení lidí

    • pružné organizační struktury

    • uplatnění marketingu v plném smyslu tohoto slova

    • vývoj nejen podle zadané specifikace, ale zaměření firmy na inovační schopnosti

    • partnerství s dodavateli

    • řízení lidských zdrojů včetně hodnocení a motivace

    • sledování spokojenosti zákazníků, zaměstnanců, okolních obyvatel

    • procesní parametry, hospodářské výsledky, sleduje pozitivní tendence trendů

    • péče o všechny podnikové procesy

    • porovnává se s nejlepšími (benchmarking)

    Co znamená být excelentní v oblasti předpokladů?

    Mít v organizaci vypracované solidní přístupy (postupy, metodiky, praktiky), které:

    • jsou jasně zdůvodněny

    • mají definované procesy

    • jsou zaměřeny na potřeby zainteresovaných stran

    • přístupy jsou rovněž integrované, což znamená, že podporují politiku a strategii a jsou propojeny s jinými přístupy

    • přístupy jsou uplatněny ve všech příslušných relevantních oblastech, jsou uplatněny systematicky, použití metod pro aplikaci je plánováno a řádně prováděno

    • je prováděno přezkoumávání efektivnosti jednotlivých přístupů

    • pro učení se a další zlepšování jsou používány nejlepší praktiky získané benchmarkingem

    • výstupy z přezkoumávání a učení jsou analyzovány a používány pro zlepšování

    Témata, do kterých materiál patří