Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Základy managementu - Výpis přednášek 2011

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (209.54 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Co znamená být excelentní v oblasti výsledků?

  • velmi dobrá výkonnost v relevantních sledovaných oblastech je prokazatelná na víceletých trendech

  • k jednotlivým sledovaným metrikám jsou stanovovány cílové hodnoty, se kterými jsou výsledky porovnávány

  • dosažené výsledky jsou způsobeny používanými přístupy

  • dobrých výsledků je dosahováno ve všech příslušných oblastech a činnostech

Základní koncepce excelence modelu EFQM

  • Model EFQM je rámec, který uznává, že existuje mnoho přístupů, jak dosáhnout udržitelné úspěšnosti organizace dle oblasti, ve které organizace působí

  • umožňuje efektivně reagovat na specifičnost organizace a nenutí ji pouze k formálnímu naplňování

  • základní koncepce excelence jsou aplikovatelné ve všech organizacích bez ohledu na odvětví, průmysl nebo velikost a posilují aplikaci modelu EFQM a fungování organizace

  • Orientace na výsledky – trvalý úspěch je závislý na zvažování a uspokojování zájmů zainteresovaných stran: zákazníků, dodavatelů, pracovníků a těch, kteří mají finanční zájmy v organizaci, stejně tak jako společnosti obecně

  • Zaměření na zákazníka – zákazník je rozhodujícím arbitrem z hlediska jakosti produktu. Potřeby a požadavky zákazníka a způsob, jak dodat hodnotu jsou chápány velice hluboce. Spokojenost zákazníka se posuzuje a analyzuje stejně jako záležitosti, které ovlivňují věrnost. U organizací veřejné správy je klíčové správně definovat zákazníky.

  • Vedení a stálost záměrů a cílů – vedení rozvíjí kulturu organizace, směruje zdroje a úsilí organizace k úspěšnosti. Politika a strategie jsou šířeny strukturovaně a systematicky celou organizací a všechny činnosti jsou ve vzájemném souladu. Chování pracovníků je ve shodě s politikou a strategií organizace.

  • Management na základě procesů a faktů – činnosti jsou systematicky řízeny z hlediska procesů. Procesy mají vlastníka, jsou pochopeny a v rámci každodenní práce každého pracovníka jsou vykonávány činnosti pro zlepšování na základě prevence. Skutečnosti, měření a informace jsou základem pro řízení.

  • Rozvoj lidí a jejich angažovanost – celkový potenciál pracovníků je uvolněn prostřednictvím sdílených hodnot a pěstováním vzájemné důvěry a umožněním iniciativy. Existuje široká angažovanost a komunikace, která je podporována příležitostmi k učení se a k rozvoji dovedností.

  • Neustálé inovace, zlepšování a vzdělávání – existuje kultura průběžného zlepšování. Základem procesu je trvalé zvyšování úrovně znalostí. Podporovány jsou originální myšlenky a inovace. K podpoře inovací a zlepšování se používá benchmarking.

  • Rozvoj partnerství – partnerství je postaveno na vzájemné důvěře a vhodné integraci, která generuje zlepšování a hodnotu pro zainteresované strany

  • Sociální odpovědnost firmy – organizace i její pracovníci si osvojují etický přístup a usilují o plnění požadavků předpisů i právních požadavků nad běžnou úroveň

Témata, do kterých materiál patří