Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Základy managementu - Výpis přednášek 2011

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (209.54 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Pracovní prostředí:

  • kombinace humánních, a fyzikálních faktorů, které ovlivňují motivaci, spokojenost, rozvoj a výkonnost lidí stejně jako jakost procesů a produktů

  • humánní faktory: bezpečné předpisy, metody umožňující zapojení všech lidí, ergometrie, vybavení pracovníků

  • fyzikální faktory: hluk, světlo, teplo, …

  • organizace musí určit a řídit pracovní prostředí potřebné pro dosažení shody s požadavky na produkt

Kapitola 7 – realizace produktu

Firma stanoví, plánuje a implementuje procesy, které jsou nezbytné pro realizaci požadovaného produktu, jejich sled a vzájemné vazby

Při plánování organizace určí:

  • cíle jakosti a požadavky na produkt

  • potřebu vytvořit dokumenty a poskytnout zdroje

  • požadované činnosti při ověřování, validaci, monitorování, kontrole a zkoušení, které jsou potřebné pro produkt a kritéria pro přijetí produktu

  • záznamy potřebné pro poskytnutí důkazu, že realizační procesy a výsledný produkt splňují požadavky

Dokumentace je základem pro:

  • stanovení a sdělování významných znaků procesu

  • výcvik v provádění procesu

  • sdílení znalostí a zkušeností v týmech a pracovních skupinách

  • měření a audit procesů

  • přezkoumání a zlepšování procesů

  • Firma musí zajistit, že jsou procesy prováděny v řízených podmínkách a výsledné výstupy splňují požadavky zákazníka

Procesy týkající se zákazníka zahrnují:

  • identifikaci potřeb/požadavků zákazníka

  • úplnost požadavků, požadavky zákazníkem nespecifikované, ale pro vhodnost účelu nezbytné

  • související zákonné požadavky

  • požadavky zákazníka na dodání, dostupnost, podporu, apod.

  • přezkoumání požadavků z hlediska jejich úplnosti, proveditelnosti, apod. (nutno vést záznamy o přezkoumání)

  • komunikaci se zákazníkem

Návrh a vývoj:

  • plánování zahrnuje:

    1. vstupy

      • požadavky od zákazníka nebo z trhu, zákonné požadavky

      • požadavky na ochranu životního prostředí

      • požadavky odvozené z podobných návrhů a další

    2. stanovení etap, činností, odpovědností a zdojů

    3. výstupy zaznamenatelné ve tvaru, který umožňuje ověření (verifikaci) ve vztahu k požadavkům vstupu

  • přezkoumání

    • schopnost plnit požadavky

    • hodnotit spolehlivost

    • hodnotit možná rizika

    • identifikovat problémy

  • validace

    • zkoušky klíčových znaků produktu za provozních podmínek

    • modelovací nebo simulační studie

  • řízení změn

    • změny v průběhu procesů návrhu a vývoje je potřeba určit, zaznamenat, přezkoumat a schválit

Proces nákup zahrnuje:

  • specifikovat potřebné zdroje, které nemůžeme získat interně a stanovit nákupní strategii

  • zpracovat specifikace nakupovaných produktů

  • vybírat dodavatele na základě jejich kvalifikace plnit požadavky spolehlivě

  • poskytnout dodavateli nákupní informace

  • ověřovat nakupované produkty

  • hodnotit dodavatele

Realizace prostřednictvím:

  • požadovaných specifikací produktu

  • srozumitelných pracovních instrukcí

  • vhodného výrobního zařízení

  • vhodného pracovního prostředí

  • uplatňování monitorování a měření

  • řízení vhodných měřících přístrojů

  • používání vhodných ověřovacích činností

  • identifikace a sledovatelnosti

  • vhodné péče o majetek zákazníka

  • validací procesů výroby a poskytování služeb

  • zajištění vhodné manipulace, balení, skladování, ochrany a dodávání

Témata, do kterých materiál patří