Základy managementu - Výpis přednášek 2011
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Pracovní prostředí:
kombinace humánních, a fyzikálních faktorů, které ovlivňují motivaci, spokojenost, rozvoj a výkonnost lidí stejně jako jakost procesů a produktů
humánní faktory: bezpečné předpisy, metody umožňující zapojení všech lidí, ergometrie, vybavení pracovníků
fyzikální faktory: hluk, světlo, teplo, …
organizace musí určit a řídit pracovní prostředí potřebné pro dosažení shody s požadavky na produkt
Kapitola 7 – realizace produktu
Firma stanoví, plánuje a implementuje procesy, které jsou nezbytné pro realizaci požadovaného produktu, jejich sled a vzájemné vazby
Při plánování organizace určí:
cíle jakosti a požadavky na produkt
potřebu vytvořit dokumenty a poskytnout zdroje
požadované činnosti při ověřování, validaci, monitorování, kontrole a zkoušení, které jsou potřebné pro produkt a kritéria pro přijetí produktu
záznamy potřebné pro poskytnutí důkazu, že realizační procesy a výsledný produkt splňují požadavky
Dokumentace je základem pro:
stanovení a sdělování významných znaků procesu
výcvik v provádění procesu
sdílení znalostí a zkušeností v týmech a pracovních skupinách
měření a audit procesů
přezkoumání a zlepšování procesů
Firma musí zajistit, že jsou procesy prováděny v řízených podmínkách a výsledné výstupy splňují požadavky zákazníka
Procesy týkající se zákazníka zahrnují:
identifikaci potřeb/požadavků zákazníka
úplnost požadavků, požadavky zákazníkem nespecifikované, ale pro vhodnost účelu nezbytné
související zákonné požadavky
požadavky zákazníka na dodání, dostupnost, podporu, apod.
přezkoumání požadavků z hlediska jejich úplnosti, proveditelnosti, apod. (nutno vést záznamy o přezkoumání)
komunikaci se zákazníkem
Návrh a vývoj:
plánování zahrnuje:
vstupy
požadavky od zákazníka nebo z trhu, zákonné požadavky
požadavky na ochranu životního prostředí
požadavky odvozené z podobných návrhů a další
stanovení etap, činností, odpovědností a zdojů
výstupy zaznamenatelné ve tvaru, který umožňuje ověření (verifikaci) ve vztahu k požadavkům vstupu
přezkoumání
-
schopnost plnit požadavky
-
hodnotit spolehlivost
-
hodnotit možná rizika
-
identifikovat problémy
-
validace
-
zkoušky klíčových znaků produktu za provozních podmínek
-
modelovací nebo simulační studie
-
řízení změn
-
změny v průběhu procesů návrhu a vývoje je potřeba určit, zaznamenat, přezkoumat a schválit
-
Proces nákup zahrnuje:
specifikovat potřebné zdroje, které nemůžeme získat interně a stanovit nákupní strategii
zpracovat specifikace nakupovaných produktů
vybírat dodavatele na základě jejich kvalifikace plnit požadavky spolehlivě
poskytnout dodavateli nákupní informace
ověřovat nakupované produkty
hodnotit dodavatele
Realizace prostřednictvím:
požadovaných specifikací produktu
srozumitelných pracovních instrukcí
vhodného výrobního zařízení
vhodného pracovního prostředí
uplatňování monitorování a měření
řízení vhodných měřících přístrojů
používání vhodných ověřovacích činností
identifikace a sledovatelnosti
vhodné péče o majetek zákazníka
validací procesů výroby a poskytování služeb
zajištění vhodné manipulace, balení, skladování, ochrany a dodávání