Základy managementu - Výpis přednášek 2011
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Organizace musí:
identifikovat procesy potřebné pro QMS
určovat posloupnost a vzájemné působení těchto procesů
určovat kritéria a metody pro fungování a řízení těchto procesů
zajišťovat dostupnost zdrojů a informací pro jejich fungování
monitorovat, měřit a analyzovat tyto procesy
uplatňovat opatření pro dosažení plánov. výsledků a pro neustálé zlepšování procesů
Dokumentace a záznamy – článek 4.2
Základním účelem dokumentace je vyjádření politiky jakosti a popsání systému managementu jakosti.
Dokumentace je důležitá pro:
dosahování jakosti procesů a produktu a zvyšování jejich jakosti
zajištění opakovatelnosti procesů
poskytování vhodného výcviku a školení
hodnocení efektivnosti systému managementu jakosti
Základní typy dokumentace:
příručka jakosti – poskytuje ucelenou informaci o systému managementu jakosti firmy
směrnice – poskytuje ucelené informace o tom, jak se provádějí jednotlivé procesy (co, kdo, kdy)
postupy/instrukce – poskytují informace o tom, jak se jednotlivé činnosti provádí
záznamy – poskytuj objektivní důkazy o provedených činnostech nebo dosažených výsledcích
Řízení dokumentů a záznamů:
řízení dokumentů je proces, který zajišťuje, že správné a platné dokumenty jsou na správném místě k dispozici
řízení záznamů je proces identifikace, uchovávání, ochrany a vypořádávání záznamů
Kapitola 5 – odpovědnost vedení
Angažovanost a aktivita:
vytvoření a udržování povědomí o důležitosti naplňovat požadavky zákazníků
stanovení politiky a cílů jakosti
vybudování, udržování a zlepšování QMS
přezkoumávání QMS
zajištění potřebných zdrojů
Při definování potřeb a očekávání zákazníka je potřeba:
identifikovat své zákazníky
stanovit, o které místí, regionální nebo mezinárodní trhy soutěžme
identifikovat a odhadnout vlastní konkurenceschopnost
určit klíčové znaky produktu a jejich poměrnou hodnotu pro zákazníka
identifikovat příležitosti, slabé stránky a budoucí konkurenční výhody
zajistit, aby potřeby a očekávání byly převedeny do specifikací produktů
zajistit, aby všechny zákazníkovy požadavky byly pochopeny a splněny
Zákonné požadavky:
Každá firma musí mít podrobné znalosti o všech požadavcích zákonů a nařízení, které se týkají jejich činností, produktů
Je třeba stanovit postup pro identifikaci těchto požadavků a zajištění přístupu k nim v aktuální podobě
Politika kvality:
je vhodná pro potřeby firmy a jejích zákazníků
obsahuje závazek ke splnění požadavků zákazníků
obsahuje závazek k neustálému zlepšování
poskytuje rámec pro stanovování a přezkoumávání cílů kvality
je sdělována, vysvětlována, pochopena a zavedena v celé firmě
je pravidelně přezkoumávána z hlediska vhodnosti
Plánování – jaké mají být cíle kvality?