Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Základy managementu - Výpis přednášek 2011

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (209.54 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Organizace musí:

  1. identifikovat procesy potřebné pro QMS

  2. určovat posloupnost a vzájemné působení těchto procesů

  3. určovat kritéria a metody pro fungování a řízení těchto procesů

  4. zajišťovat dostupnost zdrojů a informací pro jejich fungování

  5. monitorovat, měřit a analyzovat tyto procesy

  6. uplatňovat opatření pro dosažení plánov. výsledků a pro neustálé zlepšování procesů

Dokumentace a záznamy – článek 4.2

Základním účelem dokumentace je vyjádření politiky jakosti a popsání systému managementu jakosti.

Dokumentace je důležitá pro:

  • dosahování jakosti procesů a produktu a zvyšování jejich jakosti

  • zajištění opakovatelnosti procesů

  • poskytování vhodného výcviku a školení

  • hodnocení efektivnosti systému managementu jakosti

Základní typy dokumentace:

  • příručka jakosti – poskytuje ucelenou informaci o systému managementu jakosti firmy

  • směrnice – poskytuje ucelené informace o tom, jak se provádějí jednotlivé procesy (co, kdo, kdy)

  • postupy/instrukce – poskytují informace o tom, jak se jednotlivé činnosti provádí

  • záznamy – poskytuj objektivní důkazy o provedených činnostech nebo dosažených výsledcích

Řízení dokumentů a záznamů:

  • řízení dokumentů je proces, který zajišťuje, že správné a platné dokumenty jsou na správném místě k dispozici

  • řízení záznamů je proces identifikace, uchovávání, ochrany a vypořádávání záznamů

Kapitola 5 – odpovědnost vedení

Angažovanost a aktivita:

  • vytvoření a udržování povědomí o důležitosti naplňovat požadavky zákazníků

  • stanovení politiky a cílů jakosti

  • vybudování, udržování a zlepšování QMS

  • přezkoumávání QMS

  • zajištění potřebných zdrojů

Při definování potřeb a očekávání zákazníka je potřeba:

  • identifikovat své zákazníky

  • stanovit, o které místí, regionální nebo mezinárodní trhy soutěžme

  • identifikovat a odhadnout vlastní konkurenceschopnost

  • určit klíčové znaky produktu a jejich poměrnou hodnotu pro zákazníka

  • identifikovat příležitosti, slabé stránky a budoucí konkurenční výhody

  • zajistit, aby potřeby a očekávání byly převedeny do specifikací produktů

  • zajistit, aby všechny zákazníkovy požadavky byly pochopeny a splněny

Zákonné požadavky:

  • Každá firma musí mít podrobné znalosti o všech požadavcích zákonů a nařízení, které se týkají jejich činností, produktů

  • Je třeba stanovit postup pro identifikaci těchto požadavků a zajištění přístupu k nim v aktuální podobě

Politika kvality:

  • je vhodná pro potřeby firmy a jejích zákazníků

  • obsahuje závazek ke splnění požadavků zákazníků

  • obsahuje závazek k neustálému zlepšování

  • poskytuje rámec pro stanovování a přezkoumávání cílů kvality

  • je sdělována, vysvětlována, pochopena a zavedena v celé firmě

  • je pravidelně přezkoumávána z hlediska vhodnosti

Plánování – jaké mají být cíle kvality?

Témata, do kterých materiál patří