Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Výcuc_makro (1)

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.02 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Hodnoty koeficientů cenové elasticity Es a ED a jejich interpretace:  

  1 < E

(S,D) < ∞  

pružná 

  0 < E

(S,D)  <  1  

nepružná 

  E

(S,D) = 1  

jednotkově pružná 

  E

(S,D)  = 0  

absolutně (dokonale) nepružná 

  E

(S,D)  ∞  

absolutně (dokonale) pružná 

Hlavní faktory ovlivňující elasticitu: 

  význam zboží pro spotřebitele – čím vyšší význam, tím nižší elasticita 
  podíl výdajů na statek v rozpočtu spotřebitele – čím větší podíl výdajů, tím vyšší elasticita 
  existence a dostupnost substitutů – čím více substitutů, tím vyšší elasticita 
  časové hledisko – v krátkém období je přechod k substitutům složitější, proto delší časový 

horizont vede k elastičtější poptávce 

Hlavní faktory ovlivňující elasticitu nabídky: 

  časové hledisko – v krátkém období je zvýšení nabízeného množství limitováno (nutnost 

přizpůsobení výroby). Delší časový horizont zvyšuje elasticitu nabídky

  dostatek zásob – zvyšuje elasticitu nabídky (umožnuje rychlé zvýšení výroby)  existence a dostupnost volných zdrojů – zvyšuje schopnost vyprodukovat větší objem zboží, 

zvyšuje elasticitu

  technologická náročnost výroby – technologicky náročnější výrobky jsou méně cenově elastické

2.4 Dokonalá a nedokonalá konkurence 

Dokonalá konkurence – základním předpokladem dokonalé konkurence je existence velkého počtu 
prodávajících a kupujících. Aby byl trh dokonale konkurenční, musí být splněny všechny podmínky 
dokonalé konkurence: 

  velký počet firem 
  homogenní produkt – identický produkt, o koupi se rozhodujeme pouze na základě ceny 
  dokonalá informovanost všech kupujících o všech prodávajících a jejich cenách 
  nulové náklady kupujících na změnu prodejce 

Témata, do kterých materiál patří