Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Mikroekonomie 2 PMIKP - Tahák ke zkoušce

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.11 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

MR je odvozen z trzni poptavkove krivky D, suma MC=horiz.soucet dlouh.Mcclenskych firem,optimum kartelového zisku = MR=MC,problemy s realizaci kartelu:1)firmy kartelu vyrabeji vystup, kde P je vetsi nez MC a mají tendenci tento vystup tajne zvysovat 2)urcit optimalni vystup znamena znalost trzni popt.krivky a to je spoj. S dodat.naklady 3)ve vetsine zemi je kartel zakazan zakonodarcem 4) tim ze je kartel zakazan tak jeho nedodrzovani jeho cleny se neda nijak pravne vymahat

9 COURNOTUV MODEL – predpoklad duopolu(dvě firmy)ketre vyrabeji homogenni produkt, mají stejne nakladove krivky,znaji trzni poptavkovou krivku(da se pouzit i při jinych poctech, ale je třeba uprav), vychodisko:první firma povazuje při rozhodovani o vel. Svého vystupu vystup konk.firmy za konstatni, není ovlivnovan produkci první firmy = 1.firma se domniva,ze 2.firma nebude zmenou vystupu reagovat na zmenu vystupu 1.firmy, meni-li 1.firma rozhodnuti o vystupu , znamena to i zmenu ceny,reakcni krivka=vystup1.firmy je funkce vystupu 2.firmy v duopolu , rovnovaha = dana opt.vystupy obou firem, prusecik reakcnich krivek obou firem, v bode (q1,q2)obe firmy v tomtgo bode max.sve zisky

Při rostoucich mez.nakladech vede C.model k vypoctu rovnovaz.vystupu vetsiho, nez jaky ziskame pomoci kartelu.

9modely s odhadovanymi reakcemi – jesltize se mají ekonom.modely priblizit real.zivotu, je nutne zavest do nich upravy odpovidajici situaci, za niz i-ta firma menici svůj vystup predpoklada odpovidajici reakci také u svých konkurentu.

9 Stackelberguv model olig – pro duopol, reakce j-te firmy na zmenu vystupu i-te firmy, firma které se podari zjisit, jakym zpusobem bude jeji konkurent reagovat, bude mit vetsi zisk, asymetricke chovani: =1.firmy v postaveni vudce a 2.firma v postaveni naslednika, 1.firma zna reakcni krivku 2.firmy a zlepsuje svou pozici

9 Oligopol s cen.vudcem – jedna firma v odvetvi je při stanoveni ceny iniciativni a ostatní firmy tuto cenu prebiraji,dva typy:1)cen.vudcovstvi s dom.firmou - firma, jejimiz jed.konkurenty jsou mensi firmy(konkur.lem) neschopne svymi rozhodnutimi o vystupu ci cene ovlivnit trh, dom.firma doplnena nekolika strednimi firmami a vetsim mnozstvim malych firem, konkurencni lem se chova jako dokonale konkur.firmy, podminkou max.zisku firem na konk.okraji je rovnost prebirane ceny a MC kazde z nich.Firmy v kon.lemu respektuji cenu stan.dom.firmou, kdyby prodavaly za cenu vyssi riskovaly by ztratu svých zakazniku.Kdyby se pokusily prodavat za cenu nizsi nez dom.firma mohly by mit problemy vzhledem ke svým nakladovym podminkam, cen vudce=firma, jejiz cen.politiku sleduji ostat.firmy, ma nejnizsi naklady, tradici a zvucne jmeno

Dt-vystup od konkur.lemu,dom.firma urcuje velikost svého vystupu jako rozdil mezi trzni poptavkou a nabidkou od konk.lemu,

2)barometricke cen.vudcovstvi = menici se firma v pozici cen.vudce, tato firma uskutecnuje jako 1.cen. zmeny a plni pro ostatní firmy ulohu barometru trznich podminek, zda ostatní firmy budou nebo nebudou nasledovat, zalezi na tom jak dalece tato strategie odrazi trzni podminky spolec.pro ostanti firmy.

Témata, do kterých materiál patří