Podniková logistika - Teorie - verze1
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
hlediska optimálních výkonů a maximální. hospodárnosti. Byla převzata do ekonomiky v 60. tých
letech  a  užívá  se  jí  jako  optimalizačního  nástroje  –  při  tvorbě  plánovacích  procesů,  při  řízení 
procesů,  při  regulaci  a  kontrole  procesu  a  uvnitř  i  mezi  sociálními  systémy.  (alespoň  1  prvek  je 
člověk) 
Metody pro řízení logistických procesů 
- analýza procesů – info získané v podobě dat nebo čas. řad –SWOT, statistická, analýza
shluků
-  model. procesů – teorie grafů, hromadné obsluhy, teorie spolehlivosti, simulace, 
-  optimalizace procesů – metody oper. analýzy, teorie zásob, rozhodování 
-  řízení procesů – teorie organizování a regulace 
-  vyhodnocování procesů – rozp. N, hodnotová analýza, zpětná vazba – an. užitku 
5. Osvětlete postavení logistiky z pohledu příjemce logistických výkonů. Rostoucí  konkurencí  se  posílilo  postavení  zákazníka  vůči  postavení  dodavatele.  K  dosažení 
prvotního cíle (maximalizace zisku) musí být výkon na trhu lepší, rychlejší, levnější a spolehlivější 
než  výkon  jeho  konkurentů.  Tyto  prvky  se  také  odrážejí  v  definici  úrovně  služeb  zákazníkům. 
Důležitým  nástrojem  k  realizaci  služeb  zákazníkům  je  také  integrované  ovládání  materiálového 
toku. Logistický výkon se totiž měří v týchž prvcích úrovně služeb zákazníkům. 
Logistické činnosti, vyjádřené v pojmech: 
 spolehlivost data dodávky
 úplné vyřízení objednávky
  rychlost dodávky 
  služby 
