Podniková logistika - Teorie - verze1
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
hlediska optimálních výkonů a maximální. hospodárnosti. Byla převzata do ekonomiky v 60. tých
letech a užívá se jí jako optimalizačního nástroje – při tvorbě plánovacích procesů, při řízení
procesů, při regulaci a kontrole procesu a uvnitř i mezi sociálními systémy. (alespoň 1 prvek je
člověk)
Metody pro řízení logistických procesů
- analýza procesů – info získané v podobě dat nebo čas. řad –SWOT, statistická, analýza
shluků
- model. procesů – teorie grafů, hromadné obsluhy, teorie spolehlivosti, simulace,
- optimalizace procesů – metody oper. analýzy, teorie zásob, rozhodování
- řízení procesů – teorie organizování a regulace
- vyhodnocování procesů – rozp. N, hodnotová analýza, zpětná vazba – an. užitku
5. Osvětlete postavení logistiky z pohledu příjemce logistických výkonů. Rostoucí konkurencí se posílilo postavení zákazníka vůči postavení dodavatele. K dosažení
prvotního cíle (maximalizace zisku) musí být výkon na trhu lepší, rychlejší, levnější a spolehlivější
než výkon jeho konkurentů. Tyto prvky se také odrážejí v definici úrovně služeb zákazníkům.
Důležitým nástrojem k realizaci služeb zákazníkům je také integrované ovládání materiálového
toku. Logistický výkon se totiž měří v týchž prvcích úrovně služeb zákazníkům.
Logistické činnosti, vyjádřené v pojmech:
spolehlivost data dodávky
úplné vyřízení objednávky
rychlost dodávky
služby