Podniková logistika - Teorie - verze1
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
fáze - začala se prosazovat v USA po 2. světové válce a nazývala se fyzická distribuce. Jejím
posláním je optimalizace v oblastech distribuce, a to dopravních cest, dopravních kanálů a
rozmístění skladů (konsignačních, distribučních). Dochází také k projektování dopravních cest.
2. fáze - uplatnění hlediska produkce, uvnitř průmyslových organizací.
a)Sortiment zboží se dělí na zboží specifikované zákazníkem, typizované se specifickými
zákaznickými požadavky, standardní zboží s variantami, standardní zboží bez variant.
b)Dochází k individualizaci poptávky a výroby.
c)Obal má funkci ochrannou, manipulační, marketingovou.
3. fáze - realizace nutnosti hledisek opatřování. Cílem je uzavřený systém trhu materiálu a zboží.
Hlediska
– tok materiálu, výroba bez zásob (JIT), zásoby musí být co nejmenší a i v systému JIT
by měla existovat pojistná zásoba (má zabránit vzniku deficitu zásoby následkem náhodných
výkyvů na vstupu (opožděné dodávky, menší dodané množství) i na výstupu (nadprůměrné
čerpání položky)
4. fáze - Dochází k respektování nadpodnikových hledisek dodavatelů, zákazníků a nositelů
služeb – tvorba logistických řetězců v podnikání.
4. Definujte pojem logistiky obecně a z hlediska zastřešující discipliny pro
optimalizační postupy. Metody pro řízení logistických procesů. -
Obecně – správné zboží ve správný čas, ve správném množství, na správném místě za
přijatelných nákladů. Logistika má za úkol koncipovat a vyvíjet strategii a taktiku pohybu zboží
z