Podniková logistika - Teorie - verze1
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
základním kamenem je procesní analýza – zpracování konkrétního modelu organizace s cílem
jeho využití pro řešení firemních problémů
Výsledky procesního řízení
-
zprůhledňuje podnik
-
procesy, které se v něm odehrávají
-
organizaci, kterou jsou procesy řízeny
-
dává možnost procesy měřit, trvale monitorovat dosahování cílů
-
definuje vztah k outsourcovaným činnostem
-
pomáhá tvořit zadání pro funkčnost základních nástrojů pro činnost podniku
-
je nezbytným předpokladem pro dodržování závazných norem
Procesní uspořádání podniku:
schéma žárovka - přání - dodávka
Metody procesního řízení 1. analýza procesů – informace získané v podobě dat nebo časových řád – SWOT, statistická,
analýza. shluků
2.
model. procesů – teorie grafů, hromadné obsluhy, teorie spolehlivosti, simulace
Diagram mater. toků – materiálové toky dány směrem, intenzitou a frekvencí
3.
optimalizace procesů – metody operační analýzy, teorie zásob, rozhodování
4.
řízení procesů - teorie organizování a regulace
5. v
yhodnocování procesů – rozpočty nákladů, hodnotová analýza, zpětná vazba – analýza užitku
13. Definujte jednotlivé faktory ovlivňují logistiku a její úspěšnost. 1.
požadavky trhů – zákazník (řídí LOG cyklus), konkurence, tržní charakteristiky (vel. trhu, stupeň
nasycení, růst, poruchy), vyhází se z marketingových informací – z informací o životním cyklu
výrobku
2.
výrobní program – obchodní sortiment
3.
výrobně-ekonomické rámcové podmínky
výroba – výroba součástí, nákup, montáž
obchod
– sklady, LOG centra
4. technolog. určující faktory – informační toky, logistické informační systémy.
5. právní rámcové podmínky – normy přepravy zboží, celní předpisy, tarify atd.
14. Popište faktor, který ovlivňuje logistiku z hlediska požadavků trhu – především zákazník, který je dominující silou trhu a řídí ve svém důsledku logistický výkonný
cyklus, konkurence z