Podniková logistika - Teorie - verze1
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
obchodní centrály
-
nákupní svazy – dle odbornosti konečného produktu
- Velkoobchod
- Maloobchod
Filialisté
-
Obchodní domy
-
Záslikový obchod
- Sp
otřební družstva
Vysoce integrované firmy napojené přímo na obchodní centrály (není typické pro naše podmínky)
distribuční stupně – viz 19 otázka.
Typy distribučního řetězce Distribuční stupně:
Spotřební výrobky - výrobce – zákazní/ výrobce – maloobchod – zákazník/ výrobce –
velkoobchod
– maloobchod – zákazník/ výrobce – agent – velkoobchod – maloobchod – zákazník
Průmyslové výrobky výrobce – průmyslový zákazník / výrobce – průmyslový zákazník –
distributor
– průmyslový zákazník / výrobce – agent – distributor – průmyslový zákazník /výrobce –
agent
– průmyslový zákazník
Funkce distribučního řetězce
-
Nákup zboží vyžadovaných zákazníky u výrobců a jejich doprava z míst výroby na místa
spotřeby. / Transformace / Skladování výrobků na všech přechodných úrovních distribuce / Balení
výrobků / Nabídka výrobků v místech prodeje. / Prodej spotřebitelům. / Jiné služby – např. zásilka
výrobku až do domu, instalace výrobku, servis apod./ Inovace technologií a metod transformace,
balení a prodeje.
23. Popište management zásobování.
Nákup: průzkum nákupního trhu, otevření a uzavření nákup. jednání, cenová a hodnot. analýza,
správa nákupu
Zásob. LOG: přejímka a kontrola, skladovaní a správa skladů, vnitropodniková doprava, plán,
řízení a kontrola hmotných a info toků