Podniková logistika - Teorie - verze1
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
32. Popište ekonomická kriteria efektivnosti základních funkcí nákupu měření spotřeby produktu – smlouvy s dodavateli – zásoby – IS/IT – skladovací technologie –
rezervy zásobovacích procesů – materiálový tok.
Splnění základní funkce v souladu s ekonomickými kritérii efektivnosti předpokládá :
-
Včasné a přesné zajišťování spotřeby materiálu, systematické zajištění potenciálních disp.
Zdrojů
-
úplné a včasné uzavírání smluv o ekonomicky ef. dodávkách
-
systematické skladování a regulace stavu zásob
-
zabezpečení odpovídajícího efektivního fungování technologické základny zásob
-
vytvoření a zdokonalování informačního systému pro management zásobování
-
systematické zabezpečení personálního, organizačního a technického rozvoje
-
aktivní servisní uskutečňování přípravy, výdeje a přísunu mat. prvků na místa jejich spotřeby
33. Porovnejte činnosti klasického nákupního managementu a nákupního
marketingového managementu. Definujte nákupní mix Klasický nákup. management:
-
vyjádření potřeb poptávky
-
porovnávání možností (cenová srov.)
-
vyhledávání a komunikace s dodav.
-
dohoda o parametrech dodávky
-
vystav. objednávky a její stvrzení
-
pohyb materiálových prvků
Nákupní marketing management: funkce a
úkoly:
-
systémová situační analýza a hodnocení
výsledků
-
hledání optimálních řešení nákupních problémů
-
výzkum nákupních trhů, ovlivňování a působení na dodavatele
- volba dodavatele
-
dohody o spolupráci
-
vzájemná trvalá komplexní informovanost
-
hodnocení dodavatele