Podniková logistika - Teorie - verze1
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
účast zásobování na tvorbě mater. strategie pro nový výrobky, inovace a postupy výroby
2)
dlouhodobý průzkum a prognz. potřeb a zdrojů materiálů
3)
dlouhodobá strategie dodav. vztahů
4) s
trategie řízení zásob
11
29. Popište management zásobování (opatřování) Management zásobování
Nákup - Průzkum nákupního trhu
-
Nákupní marketing 63
-
otevření a uzavření nákupních jednání
-
Nákupní centra viz. 31
-
Cenová a hodnotová analýza
-
Náklady na logistické činnosti viz.34
-
Správa nákupu
Zásobovací logistika
-
Přejímka, kontrola
-
Skladování, správa skladů
-
Vnitropodniková doprava
-
Plán, řízení a kontrola hmotných a informačních toků
30. Vysvětlete zásobovací strategii z nákupního portfolia Strategie zásobování se zaměřuje na dlouhodobé usměrňování rozsahu, struktury a rozmístění
zásob se snahou nalézt jistotu v upokojování potřeb zákazníků za daných podmínek.
Strate
gie nákupu: aktivní vystupování, rozvažování, alternativní vyhledávání, volba dodavatele a
spolupráce s ním
Ano x NE Prvky strategie (co ovlivňuje volbu při nákupu): množství, kvalita, cena, smluv. zajištění,
substituce, jiní dodavatelé, hodnocení užitečnosti, zásoby
Strategie nákupu: průzkum. fáze – analýza dodav. – predikční fáze – ov. fáze – projekt (nákup)
Aktivní vystupování – rozvrhovat, vyžadovat redukování, nakupovat přímo na místních trzích,
zůstat v kontaktu, udržovat nízký stav, zmenšovat nebo vůbec nezačít,
Strategie rozvažování – udržovat nebo obezřetně měnit, jednat oportunisticky, rovnocenné jak
přímé, tak smluvní náklady, vybraní dodavatelé, rozhodovat selektivně, snažit se rozpoznat dobré,
provádět na selektivní bázi
Alternativní vyhledávání – centralizovat, zajišťovat potřeby i mimo smlouvy, zvětšovat nebo nově
začínat, podle toho aktivně vyhledat, iniciovat vlastní program
31. Vysvětlete postavení nákupních center a jejich složení Na rozhodování o dodavatelích je vhodné vytvoření nákupního centra – jsou to zaměstnanci firmy,
kteří plní jednu z několika rolí v rozhodovacím procesu:
-