Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Podniková logistika - Teorie - verze1

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.48 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

účast zásobování na tvorbě mater. strategie pro nový výrobky, inovace a postupy výroby 

2) 

dlouhodobý průzkum a prognz. potřeb a zdrojů materiálů 

3) 

dlouhodobá strategie dodav. vztahů 

4) s

trategie řízení zásob 

11 
 

 
 29.  Popište management zásobování (opatřování) Management zásobování 
 

Nákup - Průzkum nákupního trhu  

Nákupní marketing 63  

otevření a uzavření nákupních jednání  

Nákupní centra viz. 31 

Cenová a hodnotová analýza  

Náklady na logistické činnosti viz.34  

Správa nákupu 

Zásobovací logistika  

-  

Přejímka, kontrola   

Skladování, správa skladů  

 - 

Vnitropodniková doprava   

Plán, řízení a kontrola hmotných a informačních toků 

 
30.  Vysvětlete zásobovací strategii z nákupního portfolia Strategie  zásobování  se  zaměřuje  na  dlouhodobé  usměrňování  rozsahu,  struktury  a  rozmístění 
zásob se snahou nalézt jistotu v upokojování potřeb zákazníků za daných podmínek. 
Strate

gie  nákupu:  aktivní  vystupování,  rozvažování,  alternativní  vyhledávání,  volba dodavatele  a 

spolupráce s ním  
Ano x NE Prvky  strategie  (co  ovlivňuje  volbu  při  nákupu):  množství,  kvalita,  cena,  smluv.  zajištění, 
substituce, jiní dodavatelé, hodnocení užitečnosti, zásoby 
Strategie nákupu: průzkum. fáze – analýza dodav. – predikční fáze – ov. fáze – projekt (nákup) 
Aktivní  vystupování  –  rozvrhovat,  vyžadovat  redukování,  nakupovat  přímo  na  místních  trzích, 
zůstat v kontaktu, udržovat nízký stav, zmenšovat nebo vůbec nezačít, 
Strategie  rozvažování  –  udržovat  nebo  obezřetně  měnit,  jednat  oportunisticky,  rovnocenné  jak 
přímé, tak smluvní náklady, vybraní dodavatelé, rozhodovat selektivně, snažit se rozpoznat dobré, 
provádět na selektivní bázi 
Alternativní vyhledávání – centralizovat, zajišťovat potřeby i mimo smlouvy, zvětšovat nebo nově 
začínat, podle toho aktivně vyhledat, iniciovat vlastní program 
 
31.  Vysvětlete postavení nákupních center a jejich složení Na rozhodování o dodavatelích je vhodné vytvoření nákupního centra – jsou to zaměstnanci firmy, 
kteří plní jednu z několika rolí v rozhodovacím procesu: 

Témata, do kterých materiál patří