Podniková logistika - Teorie - verze1
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
-
průběžná komunikace a spolupráce
-
udržování pozitivní publicity firmy na nákup. trhu
NÁKUPNÍ MIX: Nákupní marketingový mix obsahuje soubor nástrojů, které má k dispozici nákup k tomu, aby
naplnil strategické cíle firmy.
- informační mix - schopnost vytvořit informační soubory o vnitřních parametrech podniku a
současně i o vnější situaci na trhu zdrojů nákupu
- komunikační mix - schopnost komunikace jak s partnery uvnitř podniku, tak i s
disponibilními či již reálnými dodavateli
- dodavatelský mix - schopnost vybrat optimálního dodavatele, což předpokládá dokonalou
znalost dodavatelů
- cenový mix - schopnost provádět optimální cenovou politiku nejen s ohledem na absolutní
cenovou výši, ale vzhledem na vazby na celkové
- ekonomické důsledky nákupních rozhodnutí v nákladech a v konečném ekonomickém
efektu podniku (srážky, slevy, platební podmínky)
13
- výrobkový mix - schopnost fundovaně se účastnit spolurozhodování o nejvýhodnější
materiálové variantě finálního výrobku, o nákladech, prodejnosti a konkurenční schopnosti
výrobku
- logistický mix - je provázen rozhodováním o nákupních logistických podmínkách a řešeních
následujících komplexů problémů
34. Logistické náklady – druhy -
Náklady na zásoby – na pořízení, na držby zásob (držby zásob, na pořízení, z nedostatku,
objednání a přijímání, náklady kapitálu, náklady z poklesu hodnoty zásob), z předčasného
vyčerpání zásob - úrok, prostor, riziko
-