Podniková logistika - Teorie - verze1
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
 osobní kontakty
4 
 
Musí-li  tržně  orientovaná  podnikatelská  filosofie  proniknout  celou  organizací,  je  nutné  ji 
jednoznačně  převést  do  patřičných  operativních  činností.  To  vede  k  následujícím  základním 
prvkům služeb zákazníkům: 
Dostupnost výrobku (product availability) 
Nejčastěji  se  udává  jako  podíl  objednávek,  které  byly  vyřízeny  ze  zásob.  Například  úroveň 
dodávek 95 % během 24 hodin. 
Dodací lhůta (order lead time) 
Čas, který uplyne mezi okamžikem, kdy zákazník podá objednávku, a okamžikem doručení zboží 
zákazníkovi. 
 
6.       Popište  logistickou  koncepci  z pohledu  současných  funkčních  útvarů, 
které se podílejí na řízení materiálových toků 
nákup – požadavky – snaha o velké nákup. dávky, velké zásoby k zabezpečení plynulé výroby a 
obchodu, dodávky v racionálních. jednotkách – minimální manipulace, mít s předstihem informace 
o výrobcích v obchodních plánech 
 sklad 
– požadavky – malý počet sklad. položek, optimální. struktura položek, stejnoměrné
intervaly P a V 
 
výroba – požadavky – malý počat vyráběných druhů – malá frekvence změn, výrobní plán na
kratší čas. období, požadavek na jistotu v dodávkách-  
marketing 
– požadavky – vysokou pohotovost dodávek, mnoho variant výrobků, časté změny
(inovace), krátké dodací lhůty zákazníkům  
expedice 
– požadavky – zajišťuje vlastní cesty k zákaz., velké dodávky do malého počtu míst,
