Podniková logistika - Teorie - verze1
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
osobní kontakty
4
Musí-li tržně orientovaná podnikatelská filosofie proniknout celou organizací, je nutné ji
jednoznačně převést do patřičných operativních činností. To vede k následujícím základním
prvkům služeb zákazníkům:
Dostupnost výrobku (product availability)
Nejčastěji se udává jako podíl objednávek, které byly vyřízeny ze zásob. Například úroveň
dodávek 95 % během 24 hodin.
Dodací lhůta (order lead time)
Čas, který uplyne mezi okamžikem, kdy zákazník podá objednávku, a okamžikem doručení zboží
zákazníkovi.
6. Popište logistickou koncepci z pohledu současných funkčních útvarů,
které se podílejí na řízení materiálových toků
nákup – požadavky – snaha o velké nákup. dávky, velké zásoby k zabezpečení plynulé výroby a
obchodu, dodávky v racionálních. jednotkách – minimální manipulace, mít s předstihem informace
o výrobcích v obchodních plánech
sklad
– požadavky – malý počet sklad. položek, optimální. struktura položek, stejnoměrné
intervaly P a V
výroba – požadavky – malý počat vyráběných druhů – malá frekvence změn, výrobní plán na
kratší čas. období, požadavek na jistotu v dodávkách-
marketing
– požadavky – vysokou pohotovost dodávek, mnoho variant výrobků, časté změny
(inovace), krátké dodací lhůty zákazníkům
expedice
– požadavky – zajišťuje vlastní cesty k zákaz., velké dodávky do malého počtu míst,