Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Semestrální práce z předmětu Risk management

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (414.61 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Konkurence

Obecně lze říci, že každý výrobce střešních oken a jejich doplňků je určitou hrozbou. V naší zemi působí několik větších výrobců, přičemž se vzájemně liší především provedením svých výrobků, jejich designem, kvalitou a individuálním provedením pro jednotlivé zákazníky. Každý tak obsluhuje svou část trhu v závislosti na specifických požadavcích zákazníků. Vzájemně se přetahují převážně o zákazníky bez vyhraněného vkusu a zákazníky, jenž hledají základní provedení vybraného produktu.

Společnost BKR ČR, s. r. o. těží především ze svého dlouhého působení na trhu a dobrého jména značky VELUX, která je zárukou kvality a spokojenosti zákazníka.

Potenciální konkurence

Hrozba vstupu nové konkurence v odvětví existuje a je v současné době aktuální. Na trhu se objevují drobní výrobci okenních doplňků, kteří přinášejí své nápady, což nutí naši společnost trh sledovat a neustále inovovat své produkty. Mezi bariéry vstupu patří především kapitálová náročnost investic do technického vybavení podniku a do potřebného výzkumu. V současné době lze za překážku vstupu do odvětví považovat i nedostatek kvalifikovaných pracovníků na trhu práce.

Substituty

V oblasti střešních oken a jejich doplňků neexistuje mnoho substitutů, které by pro firmu představovaly hrozbu. Střešní okno lze nahradit oknem klasickým, ovšem to vyžaduje i celkovou proměnu stavby, která nemusí být vždy vhodným řešením. V případě okenních doplňků lze některé nahradit jinými (např. nainstalovat roletu místo žaluzie). Společnost nabízí u každého okenního doplňku i jiný alternativní produkt, čímž minimalizuje riziko substituce za konkurenční řešení.

SWOT analýza

Tabulka 2: SWOT matice BKR ČR, s. r. o.

Silné stránky Slabé stránky
  • Značka VELUX

  • Kvalita výrobků

  • Lídr na trhu

  • Moderní technologie a automatizace

  • Zkušený management

  • Vyšší cena výrobků

  • Závislost na situaci ve stavebnictví

  • Sezónní výkyvy poptávky

Příležitosti Hrozby
  • Moderní architektura

  • Růst zájmu o hypotéky

  • Orientace na ekologii

  • Expanze na dalších trzích

  • Změna výše DPH

  • Kurzové riziko

  • Nepříznivý vývoj ve stavebnictví

  • Zhoršení ekonomické situace v ČR

  • Levná konkurence

  • Nedůvěra projektantů ve využívání některých výrobků

(Zdroj: vlastní zpracování)

Řízená změna

Společnost v současné době nemá problémy s výrobou a přílivem zakázek, a proto se aktuálně jako největší problém jeví dosluhující administrativní budova v průmyslové zóně ve Vyškově, která je hlavním sídlem společnosti. Budova již nevyhovuje jak po stránce reprezentativní, tak i z hledisek technické vybavenosti a hygieny.

Proto se vedení rozhodlo ke stavbě zcela nové administrativní budovy, která by měla stát v těsně blízkosti výrobního závodu ve Vyškově. Budova by měla splňovat veškeré požadavky na moderní technické vybavení pro efektivní práci zaměstnanců ve vedení společnosti a zároveň reprezentovat firmu před zákazníky v moderním světle.

Témata, do kterých materiál patří