Semestrální práce z předmětu Risk management
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Konkurence
Obecně lze říci, že každý výrobce střešních oken a jejich doplňků je určitou hrozbou. V naší zemi působí několik větších výrobců, přičemž se vzájemně liší především provedením svých výrobků, jejich designem, kvalitou a individuálním provedením pro jednotlivé zákazníky. Každý tak obsluhuje svou část trhu v závislosti na specifických požadavcích zákazníků. Vzájemně se přetahují převážně o zákazníky bez vyhraněného vkusu a zákazníky, jenž hledají základní provedení vybraného produktu.
Společnost BKR ČR, s. r. o. těží především ze svého dlouhého působení na trhu a dobrého jména značky VELUX, která je zárukou kvality a spokojenosti zákazníka.
Potenciální konkurence
Hrozba vstupu nové konkurence v odvětví existuje a je v současné době aktuální. Na trhu se objevují drobní výrobci okenních doplňků, kteří přinášejí své nápady, což nutí naši společnost trh sledovat a neustále inovovat své produkty. Mezi bariéry vstupu patří především kapitálová náročnost investic do technického vybavení podniku a do potřebného výzkumu. V současné době lze za překážku vstupu do odvětví považovat i nedostatek kvalifikovaných pracovníků na trhu práce.
Substituty
V oblasti střešních oken a jejich doplňků neexistuje mnoho substitutů, které by pro firmu představovaly hrozbu. Střešní okno lze nahradit oknem klasickým, ovšem to vyžaduje i celkovou proměnu stavby, která nemusí být vždy vhodným řešením. V případě okenních doplňků lze některé nahradit jinými (např. nainstalovat roletu místo žaluzie). Společnost nabízí u každého okenního doplňku i jiný alternativní produkt, čímž minimalizuje riziko substituce za konkurenční řešení.
SWOT analýza
Tabulka 2: SWOT matice BKR ČR, s. r. o.
Silné stránky Slabé stránkyZnačka VELUX
Kvalita výrobků
Lídr na trhu
Moderní technologie a automatizace
Zkušený management
Vyšší cena výrobků
Závislost na situaci ve stavebnictví
Sezónní výkyvy poptávky
Moderní architektura
Růst zájmu o hypotéky
Orientace na ekologii
Expanze na dalších trzích
Změna výše DPH
Kurzové riziko
Nepříznivý vývoj ve stavebnictví
Zhoršení ekonomické situace v ČR
Levná konkurence
Nedůvěra projektantů ve využívání některých výrobků
(Zdroj: vlastní zpracování)
Řízená změna
Společnost v současné době nemá problémy s výrobou a přílivem zakázek, a proto se aktuálně jako největší problém jeví dosluhující administrativní budova v průmyslové zóně ve Vyškově, která je hlavním sídlem společnosti. Budova již nevyhovuje jak po stránce reprezentativní, tak i z hledisek technické vybavenosti a hygieny.
Proto se vedení rozhodlo ke stavbě zcela nové administrativní budovy, která by měla stát v těsně blízkosti výrobního závodu ve Vyškově. Budova by měla splňovat veškeré požadavky na moderní technické vybavení pro efektivní práci zaměstnanců ve vedení společnosti a zároveň reprezentovat firmu před zákazníky v moderním světle.