Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Výzkumné metody v řízení - Měření výkonnosti podnikové logistiky - Semestrální práce

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (152.65 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Podíváme‐li se na výsledky z opačného konce, jako nejméně důležité z nabízených 14 složek zákaznického servisu byly zvoleny informace o současném stavu objednávky, poskytování školení o produktech, frekvence dodávek a snadnost objednávání. Jako nejméně důležitá byla zákazníky vybrána informace o stavu objednávky, což se dá vysvětlit tak, že klienti sami nemají důvod aktivně sledovat stav objednávky (např. on‐line), spíše spoléhají na dodržení dodacího termínu samotným dodavatelem a v případě zpoždění si přejí být informováni předem.

Otázka 2: Jaký je Váš minimální požadavek na dodržování přislíbených dodacích termínů?

[CHART]

Více než polovina zákazníků netoleruje zpoždění v dodávkách zboží. Sklad ve Vyškově se v posledních měsících pohyboval průměrně na 97,1%, což není zcela v souladu s požadavky odběratelů.

Otázka 3: Jaký způsob objednávání preferujete?

[CHART]

Největší část zákazníků si přeje objednávat přes email, což společně s faxem firma umožňuje. Možnost objednání po internetu v e-shopu pomocí formuláře je přístupná pouze konečným zákazníkům u zboží (rolety, žaluzie a další doplňky). Pro montážní firmy a prodejce tato možnost není kvůli množství nabízených produktů. Kvůli internímu požadavku na písemnou formu objednávky není možné ani objednání po telefonu.

Otázka 4: Je-li dodávka zpožděna, přejete si být na tuto skutečnost předem upozorněn?

[CHART]

V této otázce se dle předpokladu vyslovili všichni zákazníci kladně. Zhruba dvě třetiny z nich preferují telefonické upozornění, ovšem firma používá pouze kontaktování prostřednictvím emailu. Kontaktování telefonicky by bylo nejspíše časově náročné a bylo by vhodné si nejprve zjistit, jak moc zákazníci telefon preferují.

Otázka 5: Pokud byste měl/a periodicky hodnotit úroveň logistických služeb poskytovaných některým z vašich dodavatelů, nejraději byste:

[CHART]

Většina dotazovaných zvolila možnosti vyplnit dotazník a promluvit si se zástupcem dodavatele. Z toho je patrné, že by firma měla zavést externí měření výkonnosti podnikové logistiky.

Jeden respondent vybral možnost jiné, což v jeho případě znamenalo řešit tuto záležitost přes vlastní centrálu.

Otázka 6: Jaký je Váš obor podnikání?

[CHART]

Z výsledků odpovědí na poslední otázku bylo zjištěno, že se dotazníkového šetření zúčastnilo 50 prodejců stavebního materiálu, 32 montážních firem a 20 dotazovaných se zabývá obojím.

Po následující filtraci odpovědí bylo zjištěno, že montážní firmy hodnotí všechny složky servisu jako méně důležité. Mají tedy nižší nároky než zbývající dvě skupiny. Tyto montážní firmy mají také častěji požadavek na 100% včasnost dodávek či by také rádi uvítaly možnost telefonické objednávky.

Témata, do kterých materiál patří