Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Výzkumné metody v řízení - Měření výkonnosti podnikové logistiky - Semestrální práce

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (152.65 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Název VELUX nese skupina výrobních závodů, které se nacházejí v 11 zemích světa, přičemž obchodní zastoupení mají ve více než 35 zemích. Ve skupině pracuje přibližně 10.000 zaměstnanců, z toho asi tři tisíce přímo v Dánsku, severně od Kodaně ve městě Horsholm, kde se také nachází centrála společnosti. Značka VELUX je jednou z nejsilnějších značek na globálním trhu stavebních materiálů a takto označené výrobky se prodávají po celém světě.

Organizační struktura

Jednatelkou a ředitelkou je Eva Nečasová, management team tvoří výrobní manažer Petr Radoch, výrobní manažer Jiří Pospíšil, manažer kvality Jiří Mrázek, manažer logistiky Radek Šikula, manažer vývoje Martin Němec a manažerka lidských zdrojů Irena Valová [5].

Dotazníkové šetření

Prostřednictvím elektronické pošty bylo osloveno 350 náhodně zvolených odběratelů firmy. Dotazník byl zveřejněn na serveru specializovaném na dotazníková šetření (vyplnto.cz), kde byl respondentům poskytnut přístup k dotazníku po dobu pěti pracovních dnů. Do doby uzavření zodpovědělo dotazník 102 oslovených, což představuje 29,14% návratnost.

Otázka 1: Na škále 1 – 5 ohodnoťte, jak jsou pro Vás obecně důležité následující složky zákaznického servisu (1 – nedůležité, 5 – velmi důležité)

Složka 1 2 3 4 5 ∑ Průměr Pořadí 1 Spolehlivost dodávek, dodržování přislíbeného termínu dodání 4 2 0 12 84 102 4,67 2 2 Délka přislíbeného objednacího cyklu u skladovaných položek 0 0 16 16 70 102 4,53 4 3 Délka přislíbeného objednacího cyklu u položek na objednávku 0 4 22 36 40 102 4,10 9 4 Úplnost dodávek, dodání všech objednaných položek v jednom termínu 2 0 10 16 74 102 4,57 3 5 Přesnost při plnění objednávek (dodání správných produktů) 4 2 0 0 96 102 4,78 1 6 Snadnost objednání 4 0 22 40 36 102 4,02 11 7 Frekvence dodávek 0 6 26 38 32 102 3,94 12 8 Velikost dodávek (schopnost dodat několik kusů i velký objem) 0 6 10 34 52 102 4,29 6 9 Snadná dosažitelnost zodpovědné osoby 0 6 24 30 42 102 4,06 10 10 Poskytnutí školení či instruktáže o produktu 2 0 36 28 36 102 3,94 13 11 Informace o stavu objednávky 0 10 40 24 28 102 3,69 14 12 Rychlost zpracování reklamací 0 2 28 24 48 102 4,16 8 13 Přesnost zpracování faktur 4 4 2 20 72 102 4,49 5 14 Rychlost zpracování dotazů a připomínek 2 2 16 34 48 102 4,22 7

Při tvorbě dotazníku bylo očekáváno, že nejdůležitější položkou bude spolehlivost dodávek, kterou firma jako jedinou podrobněji sleduje. Tato položka se umístila až jako druhá, jako nejdůležitější byla zákazníky zvolena přesnost při plnění objednávek, která podle zástupce firmy sice není sledována, ovšem k záměně dodaných produktů dochází tak výjimečně, že sledovat podrobně tento ukazatel by bylo velmi nákladné v porovnání s přínosem, který by to mělo.

Podle očekávání se na předních pozicích umístily kromě již zmíněných položek ještě úplnost dodávky, délka dodacího cyklu u skladovaných položek a přesnost zpracování faktur. Úplnost dodávky souvisí úzce s přesností při plnění dodávek, zde si firma vede velmi dobře, skladované položky jsou odběratelům dodány do dvou pracovních dnů, často již následující pracovní den. Pokud jde o přesnost zpracování faktur, jsou tyto zpracovány automaticky informačním systémem SAP, takže tím je možnost pochybení lidského faktoru prakticky vyloučena.

Témata, do kterých materiál patří