Výzkumné metody v řízení - Měření výkonnosti podnikové logistiky - Semestrální práce
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
fakulta podnikatelská
Vysoké Učení Technického v Brně
Semestrální projekt
VÝZKUMNÉ METODY V ŘÍZENÍ
Měření výkonnosti podnikové logistiky
Pavel Němec
ŘEP
cvičení lichý čtvrtek 11 hodin
Brno 2016
Obsah
Úvod 3
1. Současné trendy v logistice 4
1.1 Supply Chain Management 4
1.2 Outsourcing logistických služeb a jeho podoby 4
1.3 Další moderní formy spolupráce v logistice 5
2. Metody měření výkonnosti v podniku 5
2.1 Klasické ukazatele výkonnosti 5
2.2 Moderní ukazatele výkonnosti 6
3. Výzkumný proces 7
3.1 Základní údaje o společnosti 7
3.2 Dotazníkové šetření 8
4. Návrhy možných změn 14
Závěr 15
Seznam použité literatury 16
Úvod
V důsledku liberalizace světového obchodu se logistice v současnosti dostává velká míra pozornosti. Nadmíru rychlý rozvoj využívání informačních technologií napomáhá rozšiřování působnosti podniků za hranice států či dokonce kontinentů, potenciální zákazníci podniků se mohou vykytovat takřka po celém světě. Tomuto zkracování vzdáleností spolu se vzrůstající rychlostí komunikace se říká časoprostorová komprese. Tradiční faktory podnikání, kterými byly ještě donedávna půda, přírodní zdroje nebo hmotné statky, pozbývají na svém významu, zatímco ke slovu se hlásí management znalostí a informací a důležitá je rovněž schopnost inovace a především rychlá reakce na měnící se podmínky na vysoce konkurenčních trzích. Cílem podniků by měla být kromě zajištění této flexibility především tvorba přidané hodnoty produktů a uspokojení zákazníků pokud možno za uplatnění tzv. win-win techniky.
Pokud chce podnik dosahovat opravdu špičkové výkonnosti, je třeba k jejímu měření a řízení využívat ty nejlepší možné metody. Již průzkumy z roku 1985 ukázaly, že existuje silný vztah mezi nadprůměrnými výkony a užitím sofistikovaných metod měření výkonu. Podniky, které komplexně sledovaly a vyhodnocovaly svou výkonnost, zaznamenaly zlepšení celkové produktivity mezi 14 a 22 procenty.
Výzkumná otázka
„Jak moc odpovídá systém měření výkonu podnikové logistiky požadavkům zákazníků firmy?“
Cíle výzkumu
Prozkoumat teorii spojenou s měřením výkonu podnikové logistiky
Zjistit důležitost jednotlivých složek zákaznického servisu a další požadavky odběratelů firmy
Navrhnout opatření ke zdokonalení systému měření
Současné trendy v logistice
Zejména po vstupu do Evropské unie se firmy začaly více potýkat se zvyšováním konkurence, které přineslo rozšíření trhu o zboží zahraničních firem. Konkurence v cenách, technologiích, zkracující se životní cyklus výrobků a další problémy více nutí firmy k hospodárnějšímu využití svých zdrojů a změně strategie podnikání, proto se snaží vytvořit nové formy spolupráce, které by jim pomohly zvýšit konkurenceschopnost [1].