Výzkumné metody v řízení - Měření výkonnosti podnikové logistiky - Semestrální práce
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Metody měření výkonnosti v podniku
Způsoby hodnocení a metody měření výkonnosti se postupem doby mění. Tradiční metody hodnocení, které spočívaly v posouzení zejména finančních ukazatelů, se posunují ke komplexnějšímu hodnocení doplněnému o nefinanční kritéria. Volbou a nastavením metod a způsobu měření výkonnosti, pravidelným zjišťováním, sledováním a vyhodnocováním potřebných měřítek lze předejít a zabránit nedostatkům v procesech, které mohou vést podnik k neefektivnosti, ke snížení kvality či ke ztrátě zákazníka. V této kapitole se tedy budu zabývat metodami, kterými lze výkonnost podniku měřit.
Klasické ukazatele výkonnosti
Klasické ukazatele měření výkonnosti vycházejí zejména z maximalizace zisku, který je považován za základní cíl podnikání. Zisk však neposkytuje úplný obraz o výkonnosti podniku, proto se sleduje finanční situace také z pohledu cash flow a rentability. Pomocí ukazatelů se sleduje současný stav, porovnávají se výsledky současné s minulými a zachycují se vývojové tendence peněžních toků v podniku. Většina tradičních ukazatelů vychází z účetních údajů a je založena na účetním výsledku hospodaření. Ukazatele opomíjí vliv rizika podnikání a inflace a nezohledňují náklady obětované příležitosti a časovou hodnotu peněz.
Mezi klasické ukazatele výkonnosti můžeme zařadit:
Ukazatele vývojových trendů
Poměrové ukazatele (rentability, aktivity, zadluženosti)
Pyramidový rozklad (Du Pont analýza)
Moderní ukazatele výkonnosti
Modernější přístupy hodnotového řízení se snaží o propojení všech činností v podniku i lidí účastnících se podnikových procesů, aby byla zvýšena hodnota vložených prostředků vlastníky podniku. V rámci ukazatelů je sledován ekonomický zisk, který bere v úvahu vedle běžných nákladů i tzv. alternativní náklady kapitálu. Jde o náklad obětované příležitosti, výnos z nevyužité investiční příležitosti vlastníka podniku [4].
Mezi moderní ukazatele výkonnosti můžeme zařadit:
Benchmarking
Balanced Scoreboard
SCOR model
Výzkumný proces
Základní údaje o společnosti
Název společnosti: BKR ČR, s.r.o.
Sídlo společnosti: Tovární 2
Vyškov 682 01
Česká republika
IČO: 63675196
DIČ: CZ63675196
Zápis do OR: 26. dubna 1995
Spisová značka: C 40704 vedená u Krajského soudu v Brně
Právní forma: společnost s ručením omezeným
Předmět podnikání: výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 a 3 živnostenského zákona
Počet zaměstnanců: 367
Základní kapitál: 132 mil. Kč
Obrat v roce 2013: 1 831 mil. Kč
Jednatel: Ing. Eva Nečasová
O společnosti
Společnost BKR ČR, s.r.o. působí na českém trhu od roku 1995. Zabývá se výrobou doplňků pro střešní plastová okna VELUX, jako jsou rolety, vysunovací rolety, žaluzie, markýzy, elektrické komponenty apod.